Избрани Новини
Македонски закон не позволява БКР да сертифицира кораби от Охрид
Многократно са водени разговори със собствениците на кораби от Охрид и им оказваме всякаква техническа помощ.
За съжаление, македонският закон е такъв, че се получава конфликт, който е непреодолим, обясни Владимир Фелдманов, изпълнителен директор на "Български корабен регистър", по повод информацията в македонски медии, че корабособствениците от Охрид имат желание българската фирма да сертифицира корабчетата, които осъществяват туристически плавания, предаде "Фокус".
Изискването в македонския закон е много точно: оторизираната организация, която може да прави прегледи на кораби под македонски флаг, трябва да бъде сертифицирана от EMSA – Европейската агенция за морска безопасност.
Българският корабен регистър е оторизиран от EMSA да наблюдава кораби само с националния флаг на България. Тъй като нямаме оторизация за кораби под македонски флаг, а законът им е категоричен, се получава конфликт, който за нас е непреодолим.
Корабособствениците от Охрид казаха, че ще се борят с тяхната администрация и с тяхното правителство нещо да бъде променено, за да може да бъде разрешен този конфликт, обясни Владимир Фелдманов. Той обясни, че дружеството е кандидатствало за оторизация още през 2007 г., заедно с влизането на България в ЕС.
"Български корабен регистър" е подал документи за кандидатстване чрез Морската администрация на България, която трябва да получи това одобрение от EMSA и да го предостави на дружеството, но от 2007 г. до сега няма отговор.
"Български корабен регистър" отдавна е във връзка с всеки един от корабособствениците и със Сдружението на корабособствениците в Охрид. "Няколко пъти сме ходили на Охридското езеро. Оказваме им всякаква техническа помощ. Одобряваме документация, съгласуваме я. Но така или иначе – не можем да променим закона. Като класификационна организация имаме съответните специалисти, работим в нужните направления и можем да им оказваме всякаква техническа помощ: по отношение на проверка на документи за устойчивост на кораба; по отношение на натоварването на кораба, което е в помощ на капитана, документация, а също така можем да извършим и надзор на кораба като техническо съоръжение. Това е нашият предмет на дейност, но за съжаление всичко стига до добрите намерения. Независимо че не са държава от ЕС, законът им е европейски", коментира Владимир Фелдманов.
На въпрос дали е вярно, че цените на българската компания са два пъти по-ниски от предложените от френската "Бюро Веритас", той отговори, че щом те казват, сигурно е така.
"Ние сме дали оферта, няколко пъти сме им правили услуги, те си ги плащат съответно и нямаме проблеми с тях", допълни Фелдманов.
Той уточни, че става дума за около пет, или шест малки пътнически корабчета, които са туристически и плават по Охридското езеро.
Топ Новини