Избрани Новини
Стандарт: До Европа и назад за нова кола
Искаш да си купиш нова кола?
По-добре потърси в Австрия, Германия или Холандия, съветва днес "Стандарт". Много от новите модели у нас са по-скъпи, отколкото в старите държави от Европейския съюз. Става въпрос за по-обикновени автомобили от нисък и среден клас. Луксозните лимузини и джипове обаче у нас са по-евтини. Производителите на коли явно са решили, че българите сме сред най-богатите нации в ЕС и можем да плащаме повече за нова кола.
Точно обратното е положението с колите втора ръка. Докато преди години хората масово ходеха да си купуват употребяван автомобил от Австрия, Германия, Холандия, Франция, Швейцария и Италия, сега доста по-евтино излиза, ако си ги вземете от автокъщите у нас. За сметка на това обаче екскурзиите до Западна Европа сега са актуални, ако ще си купувате нова кола. Това не важи за абсолютно всички модели, но не са малко тези, които излизат по-изгодно извън България. Така например за един от хитовите нови модели през последната година - ФИАТ 500, в Германия цените тръгват от 11 000 евро (21 514,13 лв.), докато у нас такъв автомобил се продава срещу 25 500 лв. За Пежо 206 пък в Германия цената в автосалона тръгва от 9900 евро (19 362,72 лв.). Същата кола в България се продава срещу 21 479 лв. за базовата версия.
Не само малките модели обаче в Европа вървят по-евтино. Новият модел на семейното "Рено Лагуна" в Западна Европа може да се купи срещу 19 450 евро (38 041 лв.) за базовата версия, която няма много екстри.
В същото време цените на този модел у нас са с поне два бона отгоре. Според сайта на официалния вносител на марката, базовата версия се продава срещу 40 600 лв. При средния клас коли цените обикновено вървят в приблизително еднакви граници у нас и в останалите страни в ЕС.
Точно обратната тенденция обаче се наблюдава при употребяваните автомобили.
През последните няколко месеца цените им в Западна Европа са скочили сериозно, показа репортерска проверка на "Стандарт".
Така докараните преди време у нас коли струват по-евтино. Например за Ауди А6, произведено в края на 90-те години на миналия век, цената у нас варира между 5 и 6 хил. лв. за запазено возило с повечко екстри. Същата кола автокъщите в Германия я продават между 2800 и 3900 евро. Проблемът обаче е, че повечето коли там имат и ясно изразен проблем, обикновено с двигателя. Той може и да не е голям и непреодолим, но поставя под сериозно съмнение транспортирането на колата до България на собствен ход. Така рискът става доста голям. И като добавим и по-високата цена, покупката на кола втора употреба от Германия става безсмислена.
Топ Новини