Пускат тролейбуси по бул. „Мария Луиза“

Мисия Варна

21-07-2010, 11:45

Снимка:

СНИМКА: ВАРНАУТРЕ.БГ

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

Пускането на тролейбуси по бул. „Мария Луиза“ ще бъде приоритет при разширяването на трасетата на електрическия транспорт в града.

За целта първо ще бъде направен анализ на тролейбусната мрежа, за да се види къде е необходим ремонт, стана ясно на заседанието на финансовата комисия към местния парламент.Тя е готова да отпусне на общинското дружество „Градски транспорт“ 1,2 милиона лева, като най-вероятно сумата ще бъде увеличена до 2 милиона лева.

Причината да се инвестира в този вид транспорт е, че той е най-екологичен. Затова тролейбусите трябва да станат приоритет на Варна, подчерта шефът на комисията Янко Станев от ДПС. Кога по „Мария Луиза“ може да бъдат опънати жици за електрическия градски транспорт, не стана ясно. Тъй като въпросният булевард свършва пред сградата на община Варна, беше разяснено, че маршрутът на тролеите ще продължи по „Осми Приморски полк“, а може дори да завие по „Сливница“ и от там по „Княз Борис І“ да мине покрай Спортна зала, зоологическата градина, а защо не и по-нататък.

Според Станев трябва да се определи точният начин на пращане на парите за ремонт и разширение на тролейбусната мрежа. По неговите думи не става въпрос за пряка субсидия от бюджета, защото средствата са включени в цената на билета. Други съветници пък коментираха, че на общинското транспортно дружество трябва да се помогне да развие тролейбусната мрежа с пари от местната хазна.

Финансовата комисия реши още на „Градски транспорт“ да бъдат изплатени 650 хиляди лева. Тази сума е задължение на общината към дружеството. Освен това общинската фирма ще получи още толкова пари, но като тригодишен заем, за да покрие задълженията си към фирмата доставчик на гориво „Трансойл комерс“.

Става въпрос за неустойки по договора за доставка на дизелово гориво. Според шефа на борда на „Градски транспорт“ Емил Данаилов за три години общинската фирма е натрупала 1,2 милиона лева дължими неустойки. По думите му, това се дължи на изключително неизгодния за дружеството договор за доставка на нафта.

Както ВарнаУтре многократно информира, общинската фирма купува 6 тона дизел дневно, но на цени на дребно. Тоест не е била постигната никаква отстъпка в цената, въпреки огромното количество. Освен това се трупат и лихви, тъй като „Градски транспорт“ се бави с плащанията. Така се стига до неустойка от 1,2 милиона.