"Стандарт": Винпром падна в Метро капан

Архив Варна

02-08-2010, 04:40

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

Икономическата криза изнерви до краен предел големите конкуренти във всеки бизнес.

Доскоро трима от най-големите производители на алкохол получаваха пазарно предимство с използването на фалшиви бандероли. Вътрешният министър Цветан Цветанов разкри, че 2 от 3 бутилки алкохол се продават с бандероли менте. След мащабни полицейски акции преди 2 месеца същите производители бяха принудени да извадят търговските си обороти на светло. Така според Цветанов винпроми, които са купували под милион бандероли месечно, сега заявяват 6 пъти повече. Въпреки това се очаква драстичен спад в продадените обеми. Затова битката за пазар сега се пренася в складовете на едро и в големите търговски вериги. И там триковете и ударите под кръста са десетки. Карат магазинери да купуват гроздова заедно със стекове цигари. В една от големите търговски вериги "Метро кеш енд кери" пък директно притискат винпромите с изключение на три избрани мастодонта в алкохолния бранш. Чиновници на средно ниво във веригата грубо нарушават договорите за доставка и не позволяват на производителите да актуализират цените си. По този начин "Метро" се опитва да преразпределя пазара в полза на определени играчи, като не е ясно кой плаща за това. Ясно е обаче, че тримата големи производители нямат проблем, когато се наложи да вдигнат цените си. В поредица разследвания "Стандарт" разкрива как "Метро" нарушават договорите си с един от най-големите винпроми - "Вини Сливен".