Избрани Новини
Отказаха пари на „Градски транспорт“ за нови тролейбуси
Пари за нови тролейбуси, а също за ремонт и разширяване на тролейбусната мрежа в града, поиска общинската фирма „Градски транспорт“.
Средства от бюджета естествено, й бяха отказани, тъй като няма от къде да бъдат взети. По-точно трябва да бъдат прехвърлени или от перото за образование, или от това за здравеопазване и т.н., което няма как да стане, коментира шефът на транспортната комисия към местния парламент Красимир Маринов от партия „Отечество“.
Става въпрос за сума от общо около 1,6 милиона лева. С тези пари „Градски транспорт“ иска да купи не само нови или употребявани тролейбуси, но и да обнови остарялата им електрическа контактна мрежа, подстанциите и пр. Колко нови тролея иска общинското дружество не е посочено, но ориентировъчната сума за тях е близо половин милион лева. Освен това фирмата иска да възроди и разшири бившата тролейбусна линия № 86, като идеята е тя да тръгва от „Аспарухово“ и да стига до гимназиите на „Почивка“.
Тролейбусният градски транспорт трябва да се развива и разширява, защото е екологично чист, а и от него не може да се краде, както става с дизеловото гориво за автобусите. Няма как да се краде ток, коментира общинският съветник Пламен Пенев от ГЕРБ. И тъй като бюджетни пари за тролейбуси няма, комисията се обедини около мнението, че средства трябва да бъдат привлечени от оперативната програма „Транспорт“ на ЕС. В нея за Варна са предвидени 50 милиона лева, като средствата могат да бъдат използвани за развитие на градския транспорт - основно за изграждането на необходимата инфраструктура и купуването на нови автобуси и тролейбуси. Морската столица е един от малкото градове в страната, които отговарят на основното изискване на европейската програма – да има собствена общинска транспортна фирма. В повечето от другите големи градове общинските превозвачи са приватизирани или дейността им е сведена почти до нулата.