Избрани Новини
Дянков дава 1,5 милион лева, за да агитира българите да купуват
Финансовият министър вади от държавния бюджет грешни пари, щял да стимулира потреблението.
Кой да "потребява" повече: 250 000 безработни, пенсионерите, социално слабите, младите семейства, които едва свързват двата края, твърди Bulgaria News.
След по-малко от 2 седмици изтича срокът за подаване на оферти по една от най-скандалните обществени поръчки за първата година от управлението на ГЕРБ. На 8 юли Министерството на финансите обяви отворена процедура за комуникационна стратегия с точното име: "Разработване на стратегия и реализация на кампания за стимулиране на вътрешното потребление в подкрепа на фиска".
Според публикуваното на сайта на министерството описание другата цел на кампанията е „да повиши информираността на обществото за механизмите за стимулиране на вътрешното потребление, политиките в областта на данъчното облагане, поощряване на производството и осигуряването на условия за прозрачен бизнес чрез медиите”. Медиите можело да са национални и регионални, като няма ограничение дали са печатни, електронни или интернет базирани.
Освен медийна политика, кандидат-изпълнителите трябва да представят цялостна концепция, включително и за организирането на публични събития по темата.
Срокът за подаване на офертите е до 30 август. При избора на изпълнител цената ще формира 40% от общата оценка, идейният проект - 45 %, а методиката за изпълнение на поръчката ще има тегло 15% при определянето на избрания кандидат.
Министър Симеон Дянков се готви да остърже от опосканата хазна цели 1,5 млн лева (според сайта Медиапул) за реализирането на тази кампания, а условията към изпълнителите са такива, че пасват буквално само на 1-2 фирми в държавата Това също е факт, заслужаващ особено внимание, но далеч по-скандално е намерението на вицепремиера да похарчи грешни пари за нещо, което е по-излишно и от учебниците по финанси в библиотеката му.
И наистина, кому е нужно насред повсеместно вихреща се криза и в условия на бюджетен дефицит да дават пари, за да убеждават вятъра ... да духа?!
Нима, ако имаха пари, хората биха си ги складирали под дюшеците, вместо да си ги харчат?
Явно, след цяла година родилни мъки министър Дянков най-после прозря, че кризата в България е преди всичко на потреблението, но съвсем лаишки тръгна да бори лявата глава на ламята с дясната.
От аматьорска гледна точка нещата са ясни: държавата не се разплаща навреме с изпълнителите на държавните поръчки. Те от своя страна бавят плащанията към снабдители и подизпълнители. Те пък задържат парите на собствените си снабдители и служители, като за да оцелеят режат поголовно всеки разход, без който могат да минат за известно време. Така фирми пускат целия си персонал за месец в неплатена отпуска, други режат заплати наполовина, трети пъхат глава в торбата и опитват да лъжат държавата, като не плащат осигуровки.
Фирмите летят към сивата икономика на рояци, работниците им се строяват пред бюрата по труда или формират с нищо неразкриваема (и необлагаема!) сива работна маса, която няма никакви договори и следователно никакви права. Разбира се, банките истеризират и в страха си да не потънат от просрочени потребителски кредити правят живота на изрядните платци тъмно черен, лишавайки дори и тях от някой и друг лев за харчене.
Истината е, че никаква кампания, пък дори и най-остроумната, не може да закърпи многобройните дупки в потребителските джобове,
защото освен, че в тях се изсипват по-малко пари, разходите са скочили заради увеличените акцизи и цени на горивата, парното и тока.
Когато преди време магът Дейвид Копърфийлд дойде в България да покаже магическото си изкуство, мнозина погледнаха на уменията му повече от скептично. „Щял да лети във въздуха... Голям праз!
Да дойде да види как 7 милиона българи всеки месец изкарваме по 300 лева, харчим по 1000 и пак сме живи!”,
написа във форума на популярен новинарски сайт анонимен нашенски факир.
И си е точно така – докато делът на сивата икономика расте, докато междуфирмената задлъжнялост записва рекорд след рекорд, а парите все така по чудо се озовават все при други, по-големи пари, потребление няма да има.
Кой е по-голям лицемер?! Бойко Борисов ли, който забрани на чиновниците да купуват с "представителни пари" букети цветя, кафета, минерална вода, служебни подаръци и прати министрите да пътуват с метрото. Или Симеон Дянков, който "откликна" на премиерския повик и обяви, че ще пътува с колело от къщата си в резиденция Бояна до министерството на финансите на ул."Г.С.Раковски", а направи фитнес в мазето на ведомството, ремонтира кабинета си и служебния вход, редовно разхожда любимата си "съветничка" Ирина Велкова из страната и чужбина на държавни разноски?!
Стимулират потреблението в Австралия. Като дават по 300 австралийски долара на пенисонерите и по 200 долара на работещите, за да пазаруват и да инвестират. Стимулират потреблението във Великобритания, като намаляват ставката на ДДС с 2%. Потреблението се стимулира с раздвижване на икономиката, а не с пропаганда по медиите.
Очевидно трябва да бъде уредена някоя приятелска пиар агенция. Коя може да е тя?! С имиджа на Симеон Дянков се занимава Агенция "Янев и Янев" на Елена Вълчева. Приближен на Симеон Дянков е и рекламният бос Красимир Гергов, който преди няколко дни спечели обществена поръчка за рекламиране на българския туризъм във Великобритания.