Избрани Новини
Трайчо Трайков не приема критиките към правителството
„Признаваме, когато правим грешки, но нямаме провали.
При мен грешка беше подценяването на сериозността на въпросите, когато са ми казвали, че някъде няма проблем”, заяви в сряда сутринта по Нова тв министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков. В деня, когато започва новият политически сезон, Трайков отказа да приеме критиките и обвиненията към правителството, като ги определи като несериозни , изговорени на едро и без детайли.
По особено актуалната през цялото лято тема за ЕРП-тата министърът обясни, че се въздържа да прави силни оценки, защото идва от такава компания и познава детайлите. „Прокуратурата ще види има ли нарушения на законността”, обеща той. ДКЕВР не трябва да одобрява проекта за Белене, но НЕК е заявявал средства за пренос на ел енергия, а е харчил пари за Белене. Предишното управление се беше запънало като вълк пред купа сено за нова подстанция при Слънчев бряг. ЕРП-то докарало скъпи мобилни подстанции, но те не помогнали при срива през лятото.
За цената на проекта АЕЦ „Белене” Трайков каза, че досега са похарчени огромни пари, а не са договорени неща като размера на ескалацията. Ако има начин похарченото да се превърне в нещо като собственост, нека се довърши, каза министърът и добави, че надежда има, ако се появи инвеститор. Той обясни, че към 4-те милиарда за железата на Белене идва ескалация, най-ниския възможен е 1 млд и нещо според българската страна, а около 3 млрд и нещо според руската. Оттам идват още натрупвания за архитект-инженера, за инфраструктура и лихви и цената скача на 8-10 млд.
Работата на МИЕТ за реализиране на проекта Формула 1 край Доброславци, е да представи рамка и подкрепа, защото този тип инвеститори предпочитали да има макар и минимална част държавно участие като знак за подкрепа. Ако проектът се реализира, заслугата щяла да бъде на Федерацията по мотоциклетизъм, каза министърът.
„За да постигаш големи резултати, трябва да си поставяш големи цели и всичко да се съобразява предварително”, обяви Трайков.
За пръв път държавата осигурява 7,5 млн посредством европейските програми за имиджова реклама на България, да се знае, че тя е интересна и може да се ходи на почивка в нея. Тези пари са близо два пъти повече от нормалния годишен бюджет за реклама; те ще бъдат показани над 3 000 пъти и ще се знае, че има такава дестинация. Такива кампании започват точно през есента, увери Трайков.
Според него България е една от най-богатите страни в света за СПА туризъм, затова се акцентира върху това качество на България в рекламните клипове за чужбина.