Избрани Новини
Нови жици за тролейбусите – само ако „Градски транспорт“ спечели европари
Причината е, че общинската фирма „Градски транспорт“ трябва да търси средства за разширението на контактната мрежа на тролеите от европейските програми. Ако трябва може да й се помогне със специалисти от общината, които изготвят европроекти, но пари – 500 000 лева, категорично няма да бъдат давани, единодушни бяха местните парламентаристи.
По думите на шефа на транспортната комисия Красимир Маринов, Варна има уникалната възможност да привлече поне 25 милиони евро по подобен проект. Причината е, че от европарите за транспортна инфраструктура могат да се възползват само фирми, които са на 100% общинска собственост, каквато е „Градски транспорт“. В страната такива дружества почти не са останали, тъй като всички са или приватизирани, или дейността им е сведена докъм нулата.
Община Варна няма да изплати дължимите 1 млн. лв. за уличните камери и цялата системата за видеонаблюдение в града, докато не бъде сключено споразумение с фирмата изпълнител „Ефкон България” ООД. Според шефът на комисията по общинска собственост Орлин Симеонов, общината трябва да подпише с фирмата и то със задна дата, защото до момента няма нищо черно на бяло. Тоест, въпреки, че милионите левове вървят в посока от общината към частната фирма, варненското кметство не притежава нищо от системата за видеонаблюдение.
Симеонов беше категоричен, че преди превеждането на новия транш, собствеността върху системата трябва да се прехвърли на специално създаденото за тази цел съвместно дружество между община Варна и „Ефкон“. Председателят на финансовата комисия Янко Станев пък заяви, че няма нужда да се взима решение по въпроса, тъй като вече има такова.