Избрани Новини
"24 часа": Еднакви глоби за всички шофьори в Европа
Европа да глобява по общи правила всеки шофьор, независимо в коя държава в съюза той е извършил нарушението.
Драстичната мярка бе поискана от шефове на службите за контрол на пътния трафик от страните-членки на ЕС, пише в. "Труд".
Още не е ясно чия тарифа ще бъде взета за основа.
В България, ако караш с 50 км/ч над разрешеното, плащаш 250 лв., но във Франция вземат 1500 евро.
Изключително тежки са глобите в Италия - до 2000 евро при превишаване на скоростта с 40 км, докато у нас вземат 150 лв.
Целта на еднаквите глоби е до 2020 г. да се намалят 2 пъти убийствата по европейските пътища.
По-ефективна обща система за налагане на глоби ще спаси най-малко 400 човешки живота всяка година, сочат разчетите на европейската организация на пътните полицаи (ТИСПОЛ).
Според данните на ЕС чуждите шофьори правят около 5% от трафика в съюза, а извършват 15% от пътните нарушения.
Страните - членки на съюза, трябва да приемат и прилагат наказателните актове, които се издават на негова територия, смятат от ТИСПОЛ.
Основното е да бъде създадена единна система за налагане на глобите, без значение къде съответният шофьор е извършил нарушението.
Практиката сочи, че в чужбина шофьорите често минават метър, дори ако бъдат спипани в нарушение и им бъде наложена глоба.
Най-честите провинения са каране с превишена скорост, след употреба на алкохол или на наркотици, както и непоставяне на предпазните колани.
За подобни случаи процедурата по налагане на санкции в страните от ЕС и размерът на глобите са различни (за санкциите при превишена скорост виж таблицата в галерията).
Една от целите на Европейската комисия е до 2020 г. да намали наполовина смъртните случаи по пътищата.
Уеднаквяването на правилата за налагане на глоби и трансграничното им прилагане бе дискутирано преди месец на срещата на Залцбургската група.
На форума, който бе организиран в Австрия, участва и българският вътрешен министър Цветан Цветанов. Като добър пример на срещата той изтъкна съвместната работа по пътен контрол на български и румънски екипи, която бе въведена това лято.