ГЕРБ контрира кмета, ОУП може да е готов до месец

Мисия Варна

18-10-2010, 09:42

Снимка:

СНИМКА: ВИОЛЕТА РУСКОВА

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

 

Общият устройствен план (ОУП) на Варна може да е готов до месец, ако транспортното министерство и експертите на община Варна го съгласуват по между си.

Това заявиха варненските депутати от ГЕРБ Павел Димитров и Свилен Крайчев. Думите им бяха в отговор на коментарите на кмета Кирил Йорданов от миналата седмица, че устройствения план няма да стане факт в рамките на една година. Според кмета, виновник за това е транспортното министерство, чието становище не предвижда изграждането на нова писта на летището и строителството на нов пристанищен терминал за контейнери. По думите на Йорданов, така министерството блокирало развитието на Варна и връщало града с 50 години назад.

Гербаджиите опровергаха казаното за самолетната писта. Според тях министерството не е отказало изграждането на такава, а просто не смята, че това е работа на архитектите, които изготвят ОУП. Eкспертите от транспортното ведомство считали, че предложената от община Варна експертиза за пистата не отговаря на съвременните изисквания.  
Не е вярно, че проектът за Пристанище Варна е замразен и по него не се работи, категорично заяви Павел Димитров. Той увери, че се търсят алтернативи, освен заема от Японската банка, така че да не се отделят пари от държавния бюджет.

Според двамата депутати от управляващата партия, идеята на транспортното министерство е товарното пристанище Варна изток да бъде отворено за граждани и то скоро. Става въпрос само за част от порта – от първо до пето кейови места. Тази територия трябва да бъде разчистена от товарно-разтоварителните кранове и са стане нещо като естествено продължение на морската градина. За останалата част от пристанището пък ще се търси концесионер. По думите на Димитров, това също е начин за финансиране на строителството на контейнерен терминал.

За него е необходимо дълбоководно място и то преди Аспаруховия мост. Припомняме, че според предварителния проект на ОУП, терминалът трябва да бъде изграден по-навътре в канала – в района под Максуда.
Свилен Крайчев пък изложи личното си виждане, че е по-удачно и по-евтино да бъде развито пристанище Варна запад, вместо да се строи какъвто и да е нов терминал.

Гербаджиите бяха категорични, че правителството не се е отказало от Японския заем. Договорът за него беше сключен при управлението на тройната коалиция, като парите са за изграждането на нови контейнерни терминали във Варна и Бургас.
По думите на Димитров, няма начин с японските пари да бъде финансиран друг транспортен проект, тъй като средствата се дават целево.