Избрани Новини
Цукърбърг не хареса филма за Facebook
26-годишният милиардер твърди, че не е създал мрежата, заради пари и момичета, както показва филмът.
Създателят на Facebook критикува филма за създадената от него социалната мрежа, който се върти по кината в САЩ от началото на октомври, а в България от 15-ти.
В него са допуснати поне две обидни неточности, казва Марк Цукърбърг, който не се яви на премиерата му на фестивала в Ню Йорк на 24-ти септември.
Сюжетът е свободно съчинение, защото Цукърбърг винаги е казвал, че с "Фейсбук" иска да направи света "отворено място", а филмът показва, че мрежата е създадена за пари и за да привлече вниманието на момичетата, каквато идея се прокарва във филма.
"Социалната мрежа" (The Social Network) не успява да предада истинските мотиви, които са движили разработката на проекта Facebook.
Авторите се съсредоточават върху няколко разрушени приятелства на главния герой и разказът завършва в съда. "Не можеш да се сдобиеш с 500 милиона приятели, без да си създадеш и малко врагове" (You don't get to 500 million friends without making a few enemies) е рекламното подзаглавие.
"Момчетата от Холивуд просто не могат да разберат, че хората са способни да създадат нещо, само защото им харесва да работят над него", коментира Цукърбърг.
Сценаристите подчертават, че снимачният екип подробно е преразказал историята на възникването на Facebook.
Филмът е екранизация по романа на Бен Безрих "Милиардер по неволя: Основаването на "Фейсбук". История за Секс, Пари, Гений и Предателство".
Продуцент е актьорът Кевин Спейси, който твърди, че филмът е много по-забавен от очакваното, а бюджетът е "само" 47 млн долара.
Режисьорът е Дейвид Финчър, автор на култови ленти като "Седем" (1997), "Боен клуб" (1999), "Зодиак" (2007), "Странният случай с Бенджамин Бътън" (2008) и други.
Неотдавна еко активистите от Грийнпийс също внушаваха, че Марк Цукърбърг е създал Facebook от самота и защото е искал да се хареса на момичетата. За целта беше пуснат видеоклип, който осмива Зукърбърг и представя FAcebook като голяма заплаха за екологията.
Грийнпийс атакува бизнеса на Facebook, твърдейки, че центровете за данни на компанията не са екологични, защото използват енергия от въглищата и са отговорни за голямо количество въглероден двуокис в атмосферата.
Вижте официалния трейлър
Топ Новини