Избрани Новини
Европа вложи €14,7 млрд. в е-реклама през 2009 г.
Инвестициите в онлайн реклама в Европа достигнаха €14,7 млрд. през 2009 г., съобщава etimes.bg.
Континентът постепенно настига САЩ по обем на средствата, изразходвани за реклама в мрежата, обяви президентът на IAB Europe Ален Йорo по време на презентацията си на Webit – най-голямото събитие за дигиталния бизнес в Централна и Източна Европа и едно от трите най-големи на континента. Форумът беше закрит снощи в София.
През 2009 г. инвестициите в онлайн реклама в САЩ възлизат на €16,26 млрд., докато година по-рано те са €16,83 млрд. За сравнение, обемът на тези инвестиции в Европа през 2008 г. е малко над €13 млрд.. „В условията на криза дигиталният маркетинг продължава да бележи развитие в Европа и на националните пазари на континента, което е много положителна тенденция”, заяви Ален Йорo.
Най-много инвестиции за рекламни и маркетингови активности в интернет спрямо броя на потребителите на мрежата са направени в Чехия. Там този дял възлиза на близо 50 евро средно на потребител, докато в България са инвестирани между €3 и €4 на човек, ползващ интернет.
Към януари 2010 г. в Централна и Източна Европа броят на интернет потребителите възлиза на близо 117 милиона от общо около 300 милиона население, показва изследване на IAB Europe на 15 национални пазара в региона. Най-голямата част от тях са в Русия, където броят на потребителите на мрежата е около 40 млн. души. Проучването на организацията, която има 26 национални подразделения и 33 компании–членове, е направено в 15 страни – Естония, Латвия, Словения, Чехия, Полша, България, Унгария, Словакия, Хърватия, Румъния, Турция, Русия, Беларус и Украйна.
Спрямо януари 2009 г. година ползващите интернет в Централна и Източна Европа са се увеличили с близо 9 млн. души. Най-голям ръст те са отбелязали в Украйна, където броят им е нараснал с около 15 % за 1 г.
През 2010 Webit е домакин над 6000 посетители и десетки изложители. В програмата на форума бяха включени повече от 60 семинара, 2 мастър класа и възможност за бизнес срещи в специално обособена VIP-зона. Над 80 лектори, сред които регионални и международни мениджъри от Facebook, Yahoo!, eBay, BBC представят знания и опита на най-големите фирми в света, както и анализи и тенденции за бъдещето на дигиталния бизнес.
Организатори на Webit са е е-Академия и Webit Ambassadors, с подкрепата на IAB Europe, Mobile Marketing Association, World Advertising Federation, BAA, BWA, Basscom и още десетки професионални и бизнес асоциации.
Топ Новини