Избрани Новини
Имате ли си хакер-хранител?
Имате успешен бизнес? Давате хляб на поне 10 души?
Имате ли офис? Разбииира се, ще ми отговорите с глас, изпълнен с изненада за нелепия въпрос. Какво е вашето он-лайн присъствие?, ще продължа... Ако връзката между тези два въпроса ви се губи, ако си мислите, че офисът е нещо важно, а Интернет не е за вас и вашите клиенти, то пропуснете този материал и вижте кога почва следващата серия на... каквото там гледате от турската класика.
Защото аз поне не мога да си представя модерен и печеливш бизнес, който да не е виден отвсякъде в мрежата: виден за клиентите, но и за конкуренцията, за партньорите и медиите, за институциите и хакерите... Изброяването на всички адресати на вашата он-лайн информация заимствах от Жюстин Томс и нейната лекция за визията, целите и функционалността на уеб сайта по време на семинара "Малкият и средният бизнес в Интернет".
Той беше организиран от ЕйБиСи Дизайн и Суперхостинг.бг, които държаха да кажат на всички участници следното: "Интернет е най-модерната и бързо развиваща се платформа, разкриваща безброй възможности и перспективи. Присъствието ви онлайн днес не е просто небходимост, а задължително условие за ефективност и генериране на повече бизнес". Тоест това, с което започнах и аз, но казано без излишни журналистически финтифлюшки.
Иначе целта на събитието беше да даде възможност на всички малки и средни предприятия във Варна да се запознаят с начините за адекватно присъствие и ефективна реклама онлайн. Присъстващите научиха какъв е правният статус на всеки субект в Интернет и какви са авторските права он-лайн.
Логично, с присъствието на титани като Суперхостинг.бг, научихме как да изберем най-добрия хостинг пакет за нашия бизнес. Как да "отгледаме" своя "грозд" от он-лайн присъствие и да направим от него еликсира на успеха беше темата на Жюстин Томс - създател на ABC Design & Communication - водеща уеб агенция в България, създадена преди 12 години и занимаваща се с уеб дизайн, изработка на уеб сайтове, онлайн маркетинг, реклама в Интернет, мейл маркетинг, p.r. 2.0, активности в Социалните медии и мрежи и всичко, което е нужно за добрата онлайн репутация на бизнеса (споменах ли ви, че от лятото вече имат и офис във Варна?)
На Жюстин Томс дължим и много точното, ясно и без заобиколки и засукани фрази обяснение какво е web 2.0, какви са неговите инструменти и как можем да ги използваме за своята онлайн репутация. Денислав Георгиев, човекът на ABC Design & Communication във Варна, пък беше човекът, който обясни вечно неясната и объркана материя със статистиките и грешките, които правим в стремежа си за повече "уникални потребители".
Колко полезни могат да бъдат анкетите, но само, ако си платите да бъдат публикувани на медийни сайтове, демоде ли е in-text рекламата, как да подходим към сайтовете-партньори, трябва ли да имаме специална секция за медии на сайта си, кога и къде да въведем регистрация, как да си завъдим хакер-хранител? На тези и куп други въпроси успяха да отговорят момчетата и момичет(о)ата на ЕйБиСи Дизайн или Суперхостинг.бг само за един ден. Още толкова останаха за следващия път. Дано да е скоро.