"Стандарт": Сменят цените през час

Архив Варна

27-11-2010, 08:53

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

Щурмът на нови търговски вериги накара старите да контраатакуват с драстично свиване на надценките и притискане на доставчиците да продават още по-евтино, пише "Стандарт".

Благодарение на истерията около откриването на немската верига "Лидл", която ще остане в историята с ръкопашния бой пред вратите на магазините, останалите търговци започнаха също да намаляват цените си. "Билла" обяви преференции за обектите си, които са в близост до магазините на най-новия немски претендент за сърцата на родния потребител. "Кауфланд" също извади тежката артилерия и започна да обявява промоции на всичко, което може да бъде продадено на по-ниска от сегашната му цена.

Малко по-спокойни са магазините от по-високия клас, на които дискаунтърите не са пряка конкуренция. "Пикадили" например обявиха, че нямат намерение да променят цените си заради "Лидл", защото са в различен сегмент. Спокойни могат да бъдат и "Елемаг", защото техните клиенти предпочитат качеството пред цената. За хората, които пазаруват, водени преди всичко от цената обаче, настана истински рай. В почти цялата страна вече може да се пазарува изгодно. Промоции обявиха всички вериги в градовете, където "Лидл" откри магазини преди ден. В Монтана например "Билла" се включи в акция "Цена като при Тодор Живков", след като новооткритият "Лидл" извади зелени банани по 69 ст. и краставици по 33 ст. бройката. За три дни - до неделя, колкото трае и акцията за набиране на клиенти в "Лидл", в "Билла" бутилка немска бира Oetting Pils може да се купи за 69 ст., а килограм краве саламурено сирене - за 2,90. Пак за трите дни "Билла" предлага килограм прясно месо за готвене без тлъстини за 5,49 и килограм краставици - за 1,69. Магазинът от веригата "Кауфланд" буквално дублира цените на братския "Лидл" и също пусна олио по 1,49. Големите шоколади "Милка" пък паднаха на левче. Въпреки това чакащи пред него нямаше.

Срещу евтините цени на новооткрития "Лидл" все още се бори и българският "Жизел". В него олиото надмина по падение "Лидл" и се предлага по 1,45 лв., морковите и ябълките по 50 ст., а бройка краставица - 35. Въпреки това големите опашки вече втори ден са пред "Лидл". В магазина се влиза под охрана на частни гардове. Те пускат по 10 души срещу толкова напуснали халето. Чакането на входа продължава средно по един час. Поне вагон олио сме продали от вчера, сподели продавачка. Мазната течност се оказа най-търсената стока. По 1,49 лв. обаче могат да се купят само 5 бутилки.

Клиенти обаче купуват, оставят стоката в паркираните автомобили и пак се нареждат на опашката. Някои са се запасили с олио за поне десет години напред, смятат жените от касите.