Избрани Новини
Борисов използва АПИ, за да се скара на кмета
Повредената настилка на ул. „Девня" във Варна не е част от Републиканската пътна мрежа, стопанисвана от Агенция „Пътна инфраструктура", а се поддържа от Община Варна.
АПИ реагира светкавично на проблема и предложи експертна помощ. Това на пръв поглед тривиално съобщение на сайта на Агенция "Пътна инфраструктура" крие информация за прехвърчащи искри между премиера Бойко Борисов и кмета на Варна Кирил Йорданов. Става дума за обикновена дупка, една от многобройните по варненските улици и далеч не най-дълбоката и опасната. Но местоположението й - на откритата след реконструкция лично от премиера улица "Девня", издигна дупката в ранг на правителствена и с нея се зае специално държавната агенция "Пътна инфрастуктура".
На финала на съобщението чиновниците от АПИ зарязват "духа на колегиалност" и апелират "към общините да следят стриктно състоянието на пътната инфраструктура, за която отговарят. Местните власти са длъжни своевременно да отстраняват възникнали аварии, подобно на тази на ул. "Девня". Кметовете са пряко задължени да осъществяват контрол и поддръжка на общинската пътна мрежа, на територията на техните общини и АПИ или друга институция от изпълнителната власт не носят вина за възникнали проблеми с нея. Това, че представители на правителството са уважили с присъствието си старта на един или друг проект, не ги прави отговорни за възникналите аварии по тях."
Към настоящия момент аварията на ВиК, причинла ямата на ул. "Девня", е отстранена и спуканата водопроводна тръба е заменена с нова, като пътната конструкция е възстановена с трошен камък до горно ниво на асфалтовите пластове, обясняват от АПИ.
ВиК дружеството се е ангажирало с възстановяването на асфалтовата настилка при подходящи климатични условия. Веднага беше извършена проверка на място от експерти от АПИ от Областно пътно управление - Варна.
Агенцията предложи технология, позволяваща полагане на специална асфалтова смес, подходяща за полагане при зимни условия (ниски температури).
Това ще реши проблема с постоянното преовлажняване на пътната конструкция от навлизането на повърхностните води през трошения камък и ще запечата настилката, като ще осигури нормална експлоатация на улицата.
Тази технология АПИ използва при поддържането на Републиканската пътна мрежа при зимни условия и в дух на колегиалност я предложи на Община Варна, се казва още в съобщението.