"Дневник": 2011 г. – как да напълним празните молове

Архив Варна

10-01-2011, 00:53

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

След като през миналата година България излезе на първо място в Европейския съюз по брой нови търговски площи на глава от населението и на последно по най-ниска покупателна способност, предизвикателството за тази година на мениджмънта на търговските центрове ще бъде как да ги напълнят с търговци и пазаруващи, пише "Дневник".

Девет мола отвориха врати през 2010 г. с обща търговска площ 338 хил. кв.м, което е 4.6 пъти повече в сравнение с предходната година. Още три търговски центъра с площ от 70 хил. кв.м бяха построени, но засега стоят само като паметници в очакване на по-добри времена.

Тези пък, които отвориха врати, бяха полупълни с търговци, а някои като двата центъра в Русе направиха премиерата само с един или два ключови наематели преди коледните празници.

Собствениците на "Варна тауърс" пък се принудиха да станат ритейлъри, за да започнат да пълнят мола с магазини. Всички инвеститори и мениджмънтът на търговските центрове се надяват до пролетта да напълнят площите със стоки, но това ще зависи от оборотите на компаниите в другите им търговски центрове и покупателната способност на домакинствата.

Последните данни на НСИ обаче не са много обнадеждаващи. Според тях търговията на дребно през ноември се свива с 5.2% на годишна база, а спрямо октомври спадът е с 0.6%. Въпреки надеждите за възстановяването на пазара търговците в България са разочаровани от постигнатите резултати през 2010 г., но в същото време са обнадеждени, че пазарът на дребно ще се подобри през тази година.