Избрани Новини
"Монитор": Червено вино и пилешки мръвки искат японците от България
Почти 40 милиона японци консумират кисело мляко, а най-известният българин в Страната на изгряващото слънце Калоян Махлянов го рекламира там.
Червеното вино и пилешкото месо от България са две от стоките, които имат най-големи шансове да попаднат на трапезата на обикновения японец. В Страната на изгряващото слънце гледат с добро око на евентуален внос от европейска дестинация, каквато е България. Това стана ясно вчера по време на срещата между министъра на земеделието Мирослав Найденов и новоназначения извънреден и пълномощен посланик на Япония у нас Макото Ито. Една от най-атрактивните в момента възможности за разширяване на стокообмена между двете страни е в износа на вино за Япония. През последните години значително се променя начинът на живот на младите хора в далекоизточната страна и те започват да консумират много повече вино. Там в последно време се внасят не само френско и италианско вино, но и вина от Австралия, Чили, САЩ и Южна Африка. Японците обичат разнообразието, затова родното вино, особено червеното, ще се приеме много добре, особено ако успее да предложи високо качество, с което да конкурира другите вносители на пазара, смята посланик Ито. Японският бизнес се интересува от инвестиции в земеделски земи у нас, стана ясно още по време на срещата. В Япония е добре познато българско кисело мляко. Мирослав Найденов е напомнил, че страната ни произвежда и други добре приети на световните пазари млечни продукти, като българското бяло сирене и българския кашкавал, които може да намерят добър прием и в Япония.
.
.
.