"24 часа": Режат до 150 такситата в Слънчев бряг

Архив Варна

18-01-2011, 07:18

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

С четири пъти да бъде намален броят на такситата в източната част на Слънчев бряг.

Това е една от идеите за промяна в транспортната схема на курорта, която ще бъде обсъждана на работна среща през март.

Поне 600 таксиджии са бръмчали в т.нар. спална част на комплекса през миналото лято. Това е извънредно много, според мен оптималната бройка е около 150, казва шефът на борда на най-големия морски курорт Златко Димитров.

Кандидатите да извършват таксиметрови услуги в комплекса ще трябва да депозират молба до изпълнителния директор, след това документите ще се разглеждат от борда като приоритетно ще се одобряват тези на жители на общината. По-малкият брой автомобили предполага по-засилен контрол, коментират от ръководството.

Идеята за еднопосочно движение по алеите е много добра и я одобряваме, но не можем да кажем същото за ограниченията, които бордът предлага при зареждащите автомобили, каза пред ТВОЯТ ДЕН Елена Иванова, шеф на Съюза на собствениците в Слънчев бряг. Според нея от ръководството са пропуснали няколко много важни детайла - например че графикът за влизане и излизане трябва да се съобрази с доставчиците.

Не разбирам защо е необходимо превозваческите фирми да имат договор със "Слънчев бряг" АД, има тези, които водят обиколните групи само за една нощувка, защо им е необходим такъв договор и няма ли да имат достъп до курорта без него, пита още Иванова.

Връщането на полицаите по КПП-тата най-вероятно ще е другият горещ въпрос, който ще предизвика дискусия на предстоящата работна среща за транспортната схема.

Хотелиерите изчисляват, че поне 21 от командированите униформени трябва да прекарват смените си по входовете на курорта. Според тях ще е доста по-полезно за реда в Слънчев бряг, ако униформените се грижат за реда във вътрешността и патрулират по алеите.

Въпросът с плащането на полицаите също няма да мине без разнопосочни мнения. Калкулирането на охраната към такса инфраструктура е логична за шефовете на курорта, но няма да зарадва собствениците, повечето от които са задлъжнели на АД-то от години. Тяхната теза е, че плащат двойно - веднъж на общината, а след това и на дружеството.

Що се отнася до такситата, важно е не толкова да се уеднакви тарифата, а каква ще бъде тя, допълва Елена Иванова. спирането на порочната практика с раздутите цени на "копърките" е един от най-трудните за решаване проблем в Слънчев бряг, смятат и собственици, и шефове.

Златко Димитров: Въвеждаме контролен, не ограничителен режим

- Г-н Димитров, информацията, че "Слънчев бряг" АД ще допуска само лицензирани туроператори до т.нар. алкохолни турове /Bar Crawl/ предизвика разнопосочни мнения, някои от представителите на бранша определиха това като отдаване на приоритет на определени фирми. Как ще коментирате?

- Мисля, че става въпрос не за атракция, а за мероприятие и е съвсем резонно това мероприятие да се извършва от фирми с лиценз за туроператорска или агентска дейност. Ние се опитваме да вкараме ред в курорта и смятам, че повечето хора от бизнеса ни подкрепят. "Bar Crawl" трябва да е легално мероприятие, приходите от което да се отчитат.

- Повече плюсове или повече минуси носят за курорта тези обиколки по баровете?

- Няма съмнение в едно - пазарът ги иска, значи те трябва да се предлагат. Въпросът е това да става по определени правила и да не причинява проблеми на останалите гости на комплекса.

- Едно от предложенията на ръководството на "Слънчев бряг" АД е свързано отново с пропускателен режим за МПС-та, които зареждат хотели и заведения. Това означава че пак ще има полицаи на входовете. Кой ще им плаща?

- Нека да правим разлика - ръководството няма да въвежда пропускателен, а контролен режим. Бариери няма да има. Просто ще засилим контрола върху колите, които влизат в източната част на комплекса - по-специално тези за зареждане и такситата. Сами виждате какъв е трафикът през последните години.

Затова сме предложили и еднопосочното движение по алеите.

- Тази идея се посреща с одобрение от Съюза на собствениците, но не и доста строгите ограничения за зареждащите автомобили...

- През март предстои работна среща, на която предложенията ще се обсъдят в детайли.

- А плащането на полицаите...

- Това е ангажимент на акционерното дружество. Средствата за охрана обаче ще се калкулират в инфраструктурната такса, която трябва да плаща всеки един собственик.

- Има ли сили бордът да реши проблема с такситата и най-вече с ненормалните цени, на които возят някои от тях?

- Опитваме се. Ние като борд не можем да сложим летва на тарифите, но разчитаме на съдействие от общината. И не става въпрос само за тарифите, а и за обслужването като цяло. Дори имаме идеята да въведем униформи. Според мен трябва броят на такситата, които пребивават в комплекса, да се ограничи. Разбира се, ще се даде приоритет на хората, които живеят в община Несебър.