Избрани Новини
Премиерът: И тунел под Шипка ще има
“Ако имаме и втори мандат, ще направим и тунела под Шипка.”
Това се зарече премиерът Бойко Борисов, който направи оглед на строителството на магистрала “Люлин” заедно с Карстен Расмусен, зам.-шеф на отдела за България в гл. дирекция “Регионална политика” в Еврокомисията (EК) и строителния министър Росен Плевнелиев, пише в. "Труд".
19-километровият аутобан на практика е готов. На 15 март ще бъде пуснато движението в посока Перник - София, а до 15 май ще влезе в редовна експлоатация цялото съоръжение.
Маркировката и финият асфалт ще ги сложим, когато времето е над 15 градуса, за да не правим ремонти веднага след това, обясни премиерът.
Преди магистрала “Люлин” беше символ на неправилен начин на управляване на еврофондовете. От организацията “Отворена Европа” я сравняваха с проекти за плувни басейни за крокодили или публични домове, финансирани по еврофондовете. А сега тя е готова, допълни Плевнелиев. Думите му бяха потвърдени и от Расмусен. “През 2008 г. този проект ни изпълваше с отчаяние, защото беше доникъде. Важното е, че сега сме на успешния финал и нито едно евро няма да бъде загубено за България”, каза той.
Борисов обеща на Расмусен правителството да направи не само магистралите “Люлин”, “Тракия”, “Марица”, но и “Струма”. “За нея обаче ще трябва да ни помогнете с най-добрите специалисти, с които разполагате, тъй като това ще е проект за милиарди”, обърна се премиерът към представителя на ЕК.
Борисов коментира и вота на доверие, който ще поиска: “Искам да дам знак на всички, които си мислят, че по някакъв начин могат да ни подчиняват и да ни изнудват - няма да им мине номерът.”
Премиерът и Расмусен разгледаха и пътен възел “Даскалово” в края на магистралата. Сигурен съм, че ако включите и магистрала “Хемус” в европейската програма, ще ви направят почетни граждани на Варна и ще ви дадат един парцел на морето, каза премиерът. Силно развеселен еврочиновникът похвали енергичната работа по магистрала “Тракия”. “Що се отнася до “Струма” обаче, шегата на страна, трябва да проявим търпение, защото има много трудности”, добави Расмусен. Борисов му обясни, че за сложния планински район в Кресненското дефиле има всевъзможни проучвания, правени още преди десетилетия от военните. “Навремето нашата армия се е готвела да напада Гърция оттам”, обясни Борисов. После пак с усмивка обясни, че чак когато приключи с магистралите, ще му дойде времето за почивка. “Тогава можем спокойно с Плевнелиев да се пенсионираме. Ще го оставим Георги Прегьов (зам.-министър на строителството - бел. ред.), младо момче, да се занимава”, размечта се Борисов.
Заради сигурността бавели откриването на “Люлин”
На магистрала “Люлин” продължава работата по поставянето на маркировки, мантинели, шумозащитни стени и осветление в тунелите. Допълнително ще сложим мрежи срещу падащи камъни, обясни строителният министър Росен Плевнелиев.
“Докато не направим 100% отводняване, винаги ще се притесняваме, ако завали дъжд, че може да има свличане на земни маси. Магистралата е налице, но човешките животи са ни важни”, добави той.
Плевнелиев отбеляза още, че много перничани вече ползват нерегламентирано новия аутобан. МВР трябва да упражнява контрол, защото по магистралата може да се движат коли, но това не е добре от гледна точка на сигурността, поясни министърът.