Избрани Новини
Сайт за електронна търговия "продава" по-добър живот за момичета в Индия
"Вярно е, че момичетата буквално се продават в робство, и ние искахме именно с това да провокираме", обяснява Корина Фалузи, творчески директор на рекламна агенция StrawberryFrog, която създаде кампанията за неправителствената организация Нахни Кали.
Сайтът иска посетителите да "откупуват живота на момичета" като даряват учебни пособия за момичетата в Индия. По този начин се помага за предотвратяване на често срещаната практика да се продават за робини. Посетителите могат да преминат през галерия от момичетата (изображенията са модели, но имената и годините принадлежат на истински момичета) и да изберат кой какв о да им купи - обувки, униформи, моливи, или книги за училище. Когато всички необходими аксесоари и вещи,от които се нуждае едно момиче, за да ходи на училище са закупени, върху нейният образ се изписва етикет с надпис, че е готова за училище.
Момичета, чиито имена са в сайта, са около 57 000. Неправителствената организация помага на миичетата в Индия да се образоват, защото в далечната страна, когато се роди дете от женски пол това често се разглежда като икономическа тежест и повече от половината от жените са неграмотни. Поради това те са изложени на риск да бъдат продадени в робство или да бъдат принудени да се омъжат в ранна възраст.
Сайтът създава емоционални реакции и само за около 12 часа след старта си в сряда той е много популярен и бързо се разпространява.
Агенцията ще разработи и възможност потребителите да могат физически да видят ученическите пособия, които са купили за момичетата.