КЗК: Търговските вериги са се координирали нерегламентирано

Новините

08-02-2011, 15:18

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

Компаниите "Метро кеш енд кери", "Билла България", "Кауфланд България", "Пикадили", "Хит" хипермаркет" и "Максима България" (собственик на Т-маркет) са прилагали общи механизми за координиране на търговската политика на пазара на доставка на стоки и на маркетинговата политика при осъществяване на промоции, сочи определение на Комисията за защита на конкуренцията, публикувано днес.

С документа комисията предявява твърдение за извършено нарушение, съобщават оттам.

"В хода на производството КЗК установи, че търговските вериги непряко са обменяли чувствителна информация относно доставни цени, договорени с едни и същи доставчици, както и относно маркетинговите стратегии на конкурентите. Координирали са действията си, като са прилагали вертикални споразумения за определяне равнища на доставни цени и отстъпки, както и на размера на таксите за достъп до търговските площи", казват от антимонополния орган.

Според тях са използвани  и механизми за координация на маркетинговата политика при осъществяването на промоции, чрез ограничаване свободата на доставчиците.

В срок от 60 дни страните имат право да предявят писмени възражения, както и да бъдат изслушани в открито заседание според разпоредбите на Закона за защита на конкуренцията, пише още в определението, което не подлежи на обжалване.
След обсъждане на възраженията, предложенията и писмените доказателства, КЗК ще се произнесе по съществото на спора.