Избрани Новини
Учебният материал - неясно и ядосано
Този текст е извадка от анонимна анкета на учениците от шести до десети клас в едно софийско училище,
пише "Дневник".
Идеята за провеждането й е на родителското настоятелство, за да се видят нещата отвътре, от гледната точка и на учениците. Публикуваме част от отговорите без редакция, защото смятаме, че, от една страна, са реална обратна връзка за взимащите решения в сектора на образованието, а от друга - че в тях се отразява и отношението на родителите, т.е. на обществото към него.
Обичаш ли да ходиш на училище и защо?
Обичам горе-долу, защото искам по-добър живот.
Не, но е препоръчително, за да не попадам в групата "неграмотен".
Да, защото там мога да науча много неща, които са ми от полза.
Не, не обичам да ходя на училище.
Нашите ме карат да ходя.
Не, защото много се уморявам.
Мама ме кара, но не обичам, защото учителите са лоши и не ми се учи.
Не, защото е тъпо.
Защото можем да получим нови знания.
Да, защото се забавлявам.
Защото е задължително.
За да се срещам с повечето ми приятели.
Само когато няма контролни!
Понякога, зависи дали има трудни предмети.
И заради ученето, и заради учителите, и заради приятелите.
Ходя, за да мога да вляза в университет, за да мога да стана баскетболист в Америка.
Да, за да се образовам и забавлявам.
Не, мразя. Училището е тъпо и скучно.
Ууууу за даскалото.
Ходя на училище, за да уча, но не мисля, че системата е добра.
Обичам, но от време на време.
Ходя на училище, защото не искам да бъркам по кофите, а да се образовам, и защото ще ми се карат.
Да, защото искам да бъда умна и грамотна.
Без учение не мога да работя.
Вярно, че научаваме някои неща, но е много скучно.
Училището ни предоставя среда за общуване и развиване.
Да, обичам, защото ми харесва атмосферата в него.
Загуба на време е.
Не го обичам, защото много ме е страх преди контролно, но го обожавам заради приятелите. Те оправят всичко.
И да, и не, защото някои учители ти мислят злото.
Какво би променил в училище?
Тоалетните!!!
По-хубав физкултурен салон и тоалетни.
Отвратителна мръсотия е понякога.
Да има по-малко домашни и по-малко изпити.
Да има по-големи междучасия.
Бих премахнала някои предмети, например музиката.
Бих променил всичко.
Да имаме повече свободно време.
Щях да променя смените – да има само една от 9.00 до 15.00 ч плюс един час обедна почивка.
Чистотата и поведението на някои от учениците.
Учителите.
Бих променила тежките чанти например.
Ако имаме униформи – да са сладки.
Ще променя учителите, програмата, спортните съоръжения и външни асансьори до всяка стая.
Бих го бутнал!!! С трактора през него!!!
Всичко бих сложил – експлозиви и гранати, ще пострелям с базуки и гранатомети, докато не се разруши.
Да не гонят от час.
Щях да променя строгото отношение.
Запълване на дупката в ъгъла на училището.
Бих променил нещата в лавката.
Бих променила правилата относно това да не се говори в час.
Бих искал да има по-малко ученици. Нали не е редно да идват деца от Равно поле?
Да има електронни учебници.
Вместо ние да ходим, би било добре учителите да се разменят по класните стаи.
Бих направила басейн и бих включила час по готварство.
Учебниците да са написани по по-достъпен начин.
Програмата и метода.
По-добри игрища.
Видът на изпитване и наказателните тестове.
Класните стаи да са с повече растения и да бъдат в зелени и сини плочки.
Бих добавила опции при езиците – азиатски например.
Бих сложил система за презентация във всяка стая.
Бих искал учителите да се държат еднакво с учениците си.
Бих възстановил всички баскетболни кошове.
Бих оправила стола, за да може да се яде като в американско училище.
Напрежението, което е причина за постоянната агресия.
Бих променила скучния учебен процес.
Бих го направила по-интересно и по-цветно.
По-големи ваканции да има. И уют.
Кой е любимият ти учител? Защо?
Всички, защото няма лоши учители, а ученици.
Госпожата по български - преподава разбираемо и си върши работата съвестно.
Нямам любим учител, всичките са задръстени.
Господинът по физическо и господинът по трудово – защото не се учи при тях.
По биология е голям пич госпожата.
По физическо – не е строг и ни забавлява.
По български – защото обяснява подробно материала.
По музика – има богата обща култура.
По български е мила.
По математика, защото пише шестици.
Класната - държи се добре с нас.
По БЕЛ (български език и литература - бел. ред. ) госпожата е върхът!
По физическо, защото позволява всичко, което всеки от нас може да поиска.
Най-добре са тези, които разказват интересно и се държат човешки.
В часа на N играем игри и не преподава скучни неща.
С госпожата по английски можеш да се държиш като приятел и тя винаги е насреща.
Д. преподава интересно и обича учениците си.
Има ли учител, когото не харесваш? Защо?
Госпожата по география вика и се кара твърде много.
По трудово е гаден, пише 2.
По музика е много строга и вика много.
Според мен учителите винаги са прави и не мога да критикувам никого.
Учителите са изморени и учебният материал се преподава неточно, неясно и ядосано.
По география – ако може да е по-добра. Ако не се промени, да се маха.
Имаме една дърта сприхава бабка.
Всички даскали, които крещят и обиждат.
Гадно се държат.
По руски, защото говори неразбираемо, нетърпелива е и непрекъснато прекъсва учениците, а пък е по-глупава от нас.
Не обясняват материала и не ми е ясен.
Господинът по трудово понякога ни удря силно.
По математика не обяснява както трябва и е скучна, и е лоша.
Не харесвам няколко учители, защото техните предмети са скучни.
Не харесвам госпожата по немски, защото се отвращава от мен.
Не харесвам учители, които не обясняват добре.
По руски, защото нямаме възможност да задаваме въпроси.
Заместник-директорката е много строга и ни плаши.
Г-жа Х е критичен случай. Тя си говори сама и трябва да я уволнят.
В часовете е пълна лудница.