Избрани Новини
Туристическият щанд на България - стилен, но пуст
Културно-историческият туризъм е акцентът, който България поставя на 45-ото издание на Международната туристическа борса в Берлин,
която отвори врати на 9-и и продължава до 13 март, пише "Труд".
Страната ни с хилядолетна история и уникална природа е истински рай и предлага далеч повече от лазурни плажове. Тази България представи министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков пред препълнена зала с журналисти и наши германски приятели в рамките на изложението.
Публиката се докосна до родината на Орфей с над 40 000 паметника на културата от различни исторически епохи. Всичко това бе онагледено с професионално заснети клипове - от старинен Созопол до Перперикон.
6 047 013 чужди туристи са посетили България през миналата година, от които 714 000 са германци, похвали се министър Трайков. Това е осигурило приходи от 2,747 милиарда евро.
За пръв път присъстващите на презентацията получиха стилни папки с цялата информация за туризма у нас, а не купчина дипляни, каквато бе практиката досега. От тях човек може да разбере, че освен плажове и ски-писти страната ни предлага и нестандартен туризъм - велопреходи по планините, музикални турове, посещения на опера, пътувания с ретровлак, селски туризъм, обиколки из манастирите, както и винарски турове. Масовият посетител на борсата обаче може да се информира за офертите, които предлага България само в павилион 3.2 на изложението, в което участват над 11 000 фирми от 188 държави. Там са представени 40 наши туроператорски фирми.
Като изключим стилното оформление, за пореден път се убеждаваме в неспособността си да показваме атрактивно богатствата на природата и съкровищата, които ни е завещала вековната история. И никак не е чудно, че щандът ни е тъжно пуст.
В съседство са комшиите от Турция. Там кипи истинска битка за печелене на туристи. Дори да не си имал намерение да се отбиеш, техните представители те заговарят с усмивка и те затрупват с рекламни материали и сувенири. И как не, като стотици хиляди туристи търсят алтернатива на курортите в размирните Тунис, Египет, Либия. Само за последните месеци туристическият срив в Тунис е 60 на сто, в Египет - 50 на сто. За да преодолее кризата, страната на фараоните предлага седмичен отдих “ол инклузив” в елитни хотели само за 299 евро, но засега и това не помага. Кой ще привлече отвърналите се туристи, е въпрос на стратегия.