Избрани Новини
1.50-2.00 лева да е максималната тарифа на такситата във Варна
Около тази идея се обeдиниха днес на специална среща общинари и представители на таксиметрови компании във Варна.
Максималната тарифа, на която да возят такситата във Варна, обсъдиха днес членовете на транспортната комисия към местния парламент и представители на таксиметрови превозвачи. На срещата в общината присъства и председателят на ОбС Николай Апостолов.
Горният праг на таксиметровите тарифи се регламентира с промени в Закона за автомобилните превози, приети в началото на февруари. Спред член 12А крайният срок за определяне на тарифите от общинските съвети в страната е 26-и май.
На срещата присъстваха представители на "Паралел такси", "ОК такси", "Вектор транс", "ЕТ Орак", "Омега такси", "Транстриумф", "Варна такси" и други.
Срещата започна с оплакване на Радослав Итевски от "Паралел такси", че таксиметровите превозвачи не са били предупредени за срещата.
След него думата взе собственикът на "ОК такси" Антон Атанасов. "Ситуацията в страната е твърде катастрофална, за да организира община Варна подобни безсмислени дебати", каза той и допълни:
"Браншът има много по-сериозни проблеми, максималната цена трябваше да я определим преди години. Не трябваше да стигаме дотук, държавата да решава. Искам да чуете, че браншът няма думата. Аз съм човек със сериозни инвестиции в бранша. Но не получавам подкрепа, нито от държавата, нито от общината. Няма прошка. Държавата трябва да заеме страната на бизнеса! Омръзна ми да слушам обещания! Аз съм млад човек, искам да инвестирам в бранша, но държавата не ми дава шанс".
Според Атанасов Община Варна трябва да преразгледа ценообразуването, за да подпомогне бизнеса. Трябва да определи разумни такси, не да ги повишава и така да обременява допълнително така или иначе затруднения бранш. Шефът на "ОК такси" смята, че въвеждането на максимална цена на таксиметровите услуги няма да спре спекулата.
Освен това, цените на горивата постоянно се променят. Представителите на таксиметровите фирми изразиха опасения, че не може да се обсъжда цена на транспортна услуга, която пряко зависи от цената на горивата. Като възможно решение се чу предложение, максималният праг да бъде обвързан с цената на горивата.
Димчо Иванов, собственик на таксиметрова фирма и зам.-председател на Националната федерация на таксиметровите водачи и председател на Независим транспортен синдикат Авто94 изнесе примерна методология за установяване стойността на таксиметровата услуга. Според нея минимумът на цената трябва да бъде 1.50 лева, имайки предвид минималните разходи.
Той заплаши, че ако ОбС-Варна наложи нереална граница, ще бъде съден.
Радослав Итевски предложи максималната тарифа 2.50-3 лева. Идеята е клиентът да е наясно, че сума над тази е незаконна.
В крайна сметка присъстващите се обединиха около максималния праг 1.50 лева дневна, 2.00 лева нощна тарифа, като се оставя вратичка, за промени, ако цената на горивата скочи осезаемо.
Това не е окончателно решение, предстои още една среща.