Избрани Новини
Град Игнатиево с вечерен час заради кризата
Заради "икономическата криза и драстичното повишаване на цените на дизеловото гориво" градът остава откъснат от света след 18.30 часа вечерта.
Автобусите, които са единственият обществен транспорт до населеното място, разположено на 14 километра от Варна, вече няма да пътуват след този час. Досега последният автобус с номер 49 тръгвал за Игнатиево в 20.15. Местните жители ползвали и линиите 43 и 43А до селата Слънчво и Баново. До днес, според разписанието на превозвача "Транстриумф", последният рейс за Слънчево е бил в 21.20. Според местните жители те вече ще са принудени да са по домовете си до 17 часа, защото сега маршрутът ще се обслужва до 16.30 часа.
На сайта на "Транстриумф" няма информация за новите разписания на линиите, обслужвани от фирмата, защото "страницата се обновява". Затова пък там е публикувано следното извинение към пътниците: "Уважаеми съграждани и гости на град Варна! Заради икономическата криза и драстичното повишаване на цените на дизеловото гориво, за да избегнем увеличаването на цената на билетите за пътуване с градския транспорт на Варна, фирма "Транстриумф Холдинг" АД е принудена да предприеме антикризисни мерки изразяващи се в промяна на разписанията. Уважаеми пътници, приемете нашите най-искрени извинения за създадените Ви с тези промени неудобства. Надяваме се на бързо излизане от кризата и Ви пожелаваме приятно пътуване!"
Още преди седмица шефът на "Транстриумф" Антраник Шакариян заяви, че обмисля промени в разписанието на автобусите, с което да намали разходите на фирмата и тя да издържи на кризата без да вдига цената на билетчето. Тогава обаче той говореше за "разреждане", а не спиране на автобусите, мотивирайки предложението си с това, че "след 21 часа рейсовете вървят из града празни".
"Нека от общината или от "Транстриумф" да ни обяснят, как да се прибират децата ни от училище, при условие, че последният час свършва в 19.10", питат родители от Игнатиево в писмо до ВарнаУтре.бг. "Откато направиха Игнатиево град, разчитахме транспортът ни да стане "градски". Вместо това той беше орязан. Това обрича всички млади хора да си живеят само в Игнатиево без да имат възможност за посещения на каквито и да е културни мероприятия във Варна. Защо ни се нарушават основни права - да учим и да работим", недоволстват хората. Те са убедени, че единствената цел на транспортния геноцид спрямо тях е в крайна сметка да поскъпне билетчето до града, което и сега е с цена 1.30, при левче за "комшиите" от Аксаково. "Освен това цената на ученическите карти във Варна е 50% от редовната цена за работещи, а в нашия град обикновената е 52 лв, а ученическата е 46 лева. Направо срамота!", обясняват родителите.
Кои други линии в града и околностите са с променено разписание? Каква ще е реакцията на община Варна и община Аксаково, които, по информация на ВарнаУтре.бг още преди две седмици са били информирани писмено от "Транстриумф" за планираните промени, но не са реагирали. Има ли промени в разписанието на общинската фирма "Градски транспорт" ЕАД, която обслужва останалите линии в града? За всичко това четете в следобедните часове.