Избрани Новини
Качват клипове за вота във youtube
Всеки кандидат за кмет или президент от ГЕРБ ще има собствен профил във Фейсбук.
Такава интернет стратегия за победа на вота са подготвили от щаба на ГЕРБ, разказал за "Стандарт" експертът по анализи Елен Герджиков. "Отдавна смятам, че е задължително изискване за провеждане на кампанията и нашите кандидати, без значение за кой пост, да имат профили във Фейсбук и Туитър, но ще наблегнем на първата социална мрежа", уточни Герджиков. Експертите на ГЕРБ били категорични, че популярност се печели предимно в интернет пространството. По думите на Герджиков обаче злонамерени опоненти или хора, които имат цел да уронят престижа на кандидатите, могат да им повлияят също в мрежата. В щаба ще създадат и специална интернет страница за изборите, в която ще са описани кандидатите на ГЕРБ, ще има анкети и възможност за отговори на въпроси от потенциални избиратели.
"Очакваме атаки и в интернет. Например отсега има редица групи във Фейсбук, които прокламират този или онзи за кандидат-президент. Тъй като мрежата е наистина свободна, няма как да противодействаме, освен да пуснем линк от профилите на кандидатите си към официалната страница на щаба", посочи Герджиков. В щаба са притеснени и от наплива профили на премиера Бойко Борисов във Фейсбук. Записани като "премиер на България" са над тридесет души, а активисти на ГЕРБ на сляпо се сприятеляват с фалшивите Бойковци. "Това явно са хора, които или си нямат работа, или искат да навредят. Трябва да се помисли да се докладва на администраторите за случая. Все пак в Туитър някакси Чарли Шийн печелел по 1 млн. долара от профила си, но пък как никой друг не може да се регистрира като него", коментира още Герджиков.
Освен личен профил, страница и чат номинираните за властта ще имат блогове, но само ако поискат.
"Блогът е нещо много лично, ако някой от нашите номинирани поиска такъв за връзка с гражданите, ние ще му помогнем технически. Ще се предвиждат разговори с хората, ще ги караме да са максимално близо до избирателя и да предлагат алтернативи за решаването на проблемите. Не просто да се описва какво ще свършат по време на мандата. Отделно ще публикуваме материали и в сайтовете за видеосподеляне", поясни още Герджиков. Така клипчета на кандидат-кметове ще се появяват в мрежите vbox7 и youtube.