Избрани Новини
Шофьор на автобус само след спецкурс
„Монитор” продължава темата от последните дни за очакваните промени по отношение на автобусните превози след жестоката катстрофа на АМ”Тракия”.
Обучението на водачи на автобуси и камиони може да стане отговорност на браншовите организации в транспортния сектор, съобщи председателят на транспортната комисия в парламента Иван Вълков.
Друга възможност е превозвачите да се нагърбят и с издаване на разрешителните за експорт и за транзитен транспорт през наша територия. По този начин ще се избегнат и случаите от минали години, когато превозвачите са недоволствали от постигнатите споразумения с южните ни съседи. Транспортната камара би могла да се занимава с дейностите, които не подлежат на пряк държавен контрол или отговорността е смесена.
Единствено издаването на лицензи ще се върши от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”, поясни Вълков. Според него сега регулацията в транспортния бранш е силно централизирана и през годините превозвачи протестираха, че за получаване на един или друг вид разрешение трябва да изминават стотици километри с всяка кола поотделно.
Още след трагедията на магистрала „Тракия”, довела до смъртта на осем пътници, пътували с фирмата „Интуртранс”, шефът на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Миролюб Столарски заяви за „Монитор”, че по примера на западните браншови организации е редно именно от сектора да гарантират за качествата на превозвачите и да следят за нивото на безопасност и за съдържанието на предлаганата услуга.