Кражбите от жп инфраструктурата „гонят” 1,5 млн.лв.

Туризъм

24-07-2011, 12:56

Снимка:

© ВАРНАУТРЕ.БГ

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

През първото тримесечие на годината е отбелязан ръст на кражбите, като пикът е достигнат през месеците февруари, март

1 400 000 лв. е стойността на  кражбите от железопътната инфраструктура, без да са отчетени разходите за възстановяването й, каза Бисер Минчев - главен ревизор по безопасността на НКЖИ, цитиран от Агенция „Фокус”.

През първото тримесечие на годината е отбелязан ръст на кражбите, като пикът е достигнат през месеците февруари, март. От месец април до момента се наблюдава занижаване на кражбите от железопътната инфраструктура, уточни ревизорът.

Специалистите в бранша предлагат санкциите в Наказателния кодекс за кражбите от железопътната инфраструктура да се завишат и да се квалифицират като терористичен акт.

Относно промените в Закона за управление на отпадъците, Бисер Минчев даде пример с нововъведените алинеи 1 и 2 на чл.39 от проектозакона. “В тях законодателят узаконява покупката на кабели от физически лица, защото изразът в ал. 1 ”които нямат битов характер” означава, че тези кабели, които имат битов характер, ще могат да се изкупуват. Това от своя страна означава, че безконтролно ще се изкупуват кабели и други отпадъци от т.нар. рискова номенклатура, което категорично не е стъпка в посока превенция на кражбите, а точно в обратна посока”, каза Минчев. По думите му самите браншови организации на дейностите с отпадъци от черни и цветни метали предлагат да се въведе тотална, ясна и категорична забрана за изкупуване на кабели, релси, капаци на шахти и др. подобни отпадъци, което законодателят интерпретира в неясни текстове, създаващи предпоставки за различно тълкуване и административен произвол.

“Считаме, че текстът на закона следва да е категоричен, а не да създава предпоставки за различни тълкувания. Също така считаме, че стъпка в посока към превенция на кражбите, е съвместен контрол от няколко ведомства, към който браншовите организации на фирмите, извършващи търговска дейност с отпадъци от черни и цветни метали, също да оказват съдействие. Единствено и само със съвместни усилия и действия на всички ангажирани в този процес органи и лица, и с изработването на комплекс от мерки и взаимодействия, би могло да се ограничи разрастването на проблема с кражбите на метали, пред който всички сме изправени”, каза Минчев.