Все повече вино се пие в заведенията у нас

Новините

14-10-2011, 17:11

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

В България и в световен мащаб най-силен е ръстът на розетата

Хората пият все повече вино и консумацията в ресторантите за последните 3 години се е покачила с 8%, казва председателят на Асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите в България Благой Рагин пред БТА, цитиран от mediapool.bg

От Асоциацията на сомелиерите потвърдиха, че у нас има тенденция за увеличаване на консумацията на белите вина, като в България и в световен мащаб най-силен е ръстът на розетата.

Българинът предпочита да пие евтино вино и това е голям проблем за българското винопроизводство, отбелязва Евгени Харамлийски, изпълнителен директор на частна браншова компания.

Според него българите предпочитат вино от 2 лв. за два литра, а всички уважаващи се винопроизводители произвеждат вина, които струват от 5 лв. нагоре за литър. В момента 85% от продажбите са до 4 лв. за литър вино, казва Харамлийски.

Производители препоръчват да се пие вино от 5 - 6 лв. нагоре, защото много фирми предлагат добро качество на тази цена. Що се отнася до чужденците, предстои много работа, за да ги направим почитатели на българското вино, коментират производители.

Най-доброто при българското вино е съотношението качество - цена, това ни дава предимство и ни прави конкурентноспособни на световния пазар, смята Евгени Харамлийски. Той съобщи, че най-голям за България е руският пазар, но имаме пазари и в Западна Европа - Великобритания, Белгия, Швеция, както и САЩ и други страни.

Виненият туризъм има голямо бъдеще и огромен потенциал в България, смята Рагин. Според него това, което ни липсва, е държавна и европейска политика за предлагане и рекламиране.

От бранша уточниха, че има програма, която дава възможност България да рекламира продуктите си с целеви средства по европейски програми, но тя е основно за трети пазари, извън ЕС, какъвто е например Русия. Характерното за тази програма е, че една отделна компания не може да кандидатства самостоятелно, а само сдружение от компании. Лозаро-винарската камара направи два проекта, които бяха отхвърлени, а следващите два изобщо не видяха бял свят и никой не успя да се възползва от евросредствата за реклама, обясни Харамлийски.

Според Рагин добре виненият туризъм да върви в пакет с културния и селския туризъм, защото потенциалът им наистина е голям, информира още mediaploo.bg