Избрани Новини
106-годишен рекорд на Пристанище Варна
За първи път от създаването си преди 106 г. портът отчита 9.150 млн. разтоварени и натоварени тона.
За първи път от създаването си преди 106 г. портът отчита 9.150 млн. разтоварени и натоварени тона.
„Над 50% от таксите, постъпили в държавния бюджет от ДП „Пристанищна инфраструктура“, са от нас. Ясно е, че Варна е най-голямото пристанище на България, колкото и тъжно да е това за колегите от Бургас“, похвали се изпълнителният директор на порта кап. Данаил Папазов. Той припомни, че портът дава хляб на 1625 свои служители, както и на 10 000 други варненци, чиято дейност е свързана с обслужваните на кейовете кораби.
Увеличението е във всички видове традиционни товари. Започнал е и превозът на нови – като големи количества фотоволтаични батерии за Румъния, например.
3.6млн. лева собствени средства е инвестирало пристанището през 2011 г. в нова техника и инфрастуктура. Преди малко повече от месец е заработил нов ричстакер за разтоварване на контейнери за близо 1 млн. лева. Над 12 млн. лева ще похарчи екипът на кап. Папазов и през 2012 г. за нова техника.
Близо 5 млн. е цената на двата нови мобилни контейнери крана, 2 млн. ще бъдат инвестирани в няколко челни кофъчни товарача. Върху площ от 8 дка ще се простират закритите складове на новата магазия. Всички инвестиции са за пристанище Варна-Запад, уточни кап. Папазов след въпрос на ВарнаУтре.бг.
Според него все повече кораби – контейнеровози и зърновози, ще бъдат прехвърляни за обработка на вътрешния порт. Според кап. Папазов „Варна-Изток е надживяло времето си като инфраструктура и суперстуктура“. Крановете тук са 50-годишни, а подмяната им би изисквала увеличаване на носимостта на кея над 2 пъти.
Благодарение на все по-активното изполване на възможностите на кейовете край Девня през 2011 г. са поети всички заявки за износ на зърно. Над 10% (с около 230 хил. тона) е увеличението при зърното сред обработените в порта товари. Според кап. Папазов прехвърлянето на износа на зърно през Варна-Запад ще спаси града от хилядите камиони с жито и слънчоглед, които чакат да бъдат разтоварени.
Топ Новини