Избрани Новини
Хиляди реклами - опасни и без стопанин
Специалистите смятат, че трябва да се въведе лицензионен режим за фирмите, които произвеждат такива реклами и нормативни изисквания за качество на съоръженията.
Някои от използваните за реклама елементи не са в добро състояние, гаранционният им срок е изтекъл и не се поддържат. За това предупредиха от Българската асоциация на производителите на рекламно-информационни елементи.
Част от безстопанствените външни реклами са поставени преди 25-30 години и са на отдавна закрити предприятия и организации. “Много от рекламите без собственик са по фасадите на различни търговски обекти. Това са светещи съоръжения, раздавани безплатно на търговците от дистрибуторите и производителите на бързооборотни стоки.
Експлоатационният им срок е 2-3 години, но те продължават да се ползват и след това, което ги прави опасни.
За да се гарантира качеството и безопасността на външните реклами, от асоциацията предлагат да се направи регистър на всички новопоставени елементи. Проблемът сега е, че не се знае дали външните реклами не се използват и след като максималният срок за това вече е изтекъл. В тези случаи кабелите и светещите елементи в тях стават опасни и трябва да се подменят.