Хиляди реклами - опасни и без стопанин

Новините

09-01-2012, 08:28

Снимка:

БГНЕС

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

Специалистите смятат, че трябва да се въведе лицензионен режим за фирмите, които произвеждат такива реклами и нормативни изисквания за качество на съоръженията.

Между 80 000 и 100 000 безстопанствени реклами има в страната, а част от тях са потенциално опасни, предупреждава „Труд”.

Някои от използваните за реклама елементи не са в добро състояние, гаранционният им срок е изтекъл и не се поддържат. За това предупредиха  от Българската асоциация на производителите на рекламно-информационни елементи.

Част от безстопанствените външни реклами са поставени преди 25-30 години и са на отдавна закрити предприятия и организации. “Много от рекламите без собственик са по фасадите на различни търговски обекти. Това са светещи съоръжения, раздавани безплатно на търговците от дистрибуторите и производителите на бързооборотни стоки.

Експлоатационният им срок е 2-3 години, но те продължават да се ползват и след това, което ги прави опасни.

За да се гарантира качеството и безопасността на външните реклами, от асоциацията предлагат да се направи регистър на всички новопоставени елементи. Проблемът сега е, че не се знае дали външните реклами не се използват и след като максималният срок за това вече е изтекъл. В тези случаи кабелите и светещите елементи в тях стават опасни и трябва да се подменят.