"Пикадили" закрива губещи магазини

Мисия Варна

12-01-2012, 13:47

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

Във Варна спира да работи "Пикадили-Запад"

Най-слабо посещавания магазин от веригата "Пикадили" във Варна ще бъде закрит.

Това става ясно от официално съобщение, разпространено от новия собственик на хипермаркетите - белгийската фирма Delhaize.

Българският клон на компанията Delhaize Bulgariа  обяви плановете си за развитие и печеливш растеж, които включват редуциране на броя на обектите. Тази година общо 146 магазина с ниски показатели в САЩ и Европа ще бъдат затворени, а 64 - трансформирани.

У нас ще бъдат затворени пет супермаркета в Русе, Стара Загора, Ямбол, Варна и Пловдив, както и един магазин „Пикадили Експрес” в града под тепетата. В резултат на тези действия 99 служители от Русе, Стара Загора и Ямбол ще бъдат освободени. На хората от Пловдив и Варна ще бъде предоставена възмoжност за преместване в други обекти на компанията в съответния град.

Нарочен за затваряне във Варна е магазинът на бул. "Владислав Варненчик" - до "Практикер". Той беше отворен при голямото разрастване на "Пикадили" през 2003-а година. Магазинът така и не усля да се развие като останалите обекти от веригата и беше видимо по-празен и непосещаван. Конкуренцията на многобройните нови хипермаркети дискаунтери в тази част на града явно е решил оконателната му съдба.

До края на годината ще бъде закрит и форматът Темпо (в софия). В момента се проучват варианти за бъдещето на единствения хипермаркет под този бранд в България.

Същевременно Delhaize Bulgaria потвърждава, че ще продължи да открива нови магазини.

“Тези решения бяха изключително трудни, имайки предвид влиянието, което оказват на нашите служители, клиенти и партньори, но ние вярваме, че действията ни ще ни позволят да предложим на всичките си клиенти още по-добро обслужване, подготвяйки компанията за бъдещ растеж. Ще продължим да работим за успеха на „Пикадили”, като въвеждаме новите намалени цени, предлагаме най-изгодните собствени марки и осигуряваме всеки ден пресни продукти и още по-удобни за пазаруване магазини”, коментира Ерикян Лантинк, главен оперативен директор на Delhaize Bulgaria.

Delhaize Group е международна верига за търговия на дребно с хранителни стоки, която оперира в 11 държави на 3 континента. През 2010 г. търговската й мрежа се състои от 2800 магазина. За 2010 г. година групата има 20.8 млрд. евро оборот и отчита печалба от 573 млн. евро. Служителите на Delhaize Group днес са около 153 000. Успешната стратегия на Delhaize Group е основана на съчетанието на силните страни на Групата с локалния подход за продажба на дребно на хранителни продукти. В своята дейност Delhaize Group винаги се стреми да бъде лидер на пазара, предлагайки висококачествени продукти на изключително конкурентни цени. През 2011 г. Delhaize Group обяви споразумение за придобиването на 100% от дяловете на Делта Макси Груп и по този начин Пикадили стана част от белгийската компания под името Delhaize Bulgaria.

Как възниква българската верига "Пикадили"?

През 1990 г., току-що завършилият международен туризъм във Варненския икономически университет Георги Папуров заминава за да получи магистърска степен в престижния Лъндън скул оф економикс. Докато учи - работи. И обмисля идеи за бъдещ бизнес. Звездният миг за реализирането има идва когато негов състудент от благороднически произход получава наследство и започва да се чуди в какво да го инестира.

Варненецът успява да го убеди, че бързоразвиващия се пазар на Източна Европа е точно това, което му трябва.  Съдружниците успяват да купят от Агенцията за приватизация първия етаж на РУМ „Бриз”, Чаталджа, за 360 000 долара и през 1995 г. откриват първия супермаркет „Пикадили”

След това за 3 месеца през 1999 г. най-големия супермаркет в България - масивна сграда с площ 3 500 кв.м и 150 места за паркиране до Окръжна болница.

След продължителни преговори Европейската банка за възстановяване и развитие придобива 20% от акциите на фирма „Боляри” АД, която притежава сградите на „Пикадили”. Търговската дейност се ръководи от „Пикадили” ЕАД, която е 100% собственост на „Боляри” АД. Банката дава 14.5 млн. долара, от които 12 млн. са предоставени под формата на заем, а 2.5 млн. като дялова инвестиция. Продажбите на Боляри ЕАД към 2003 г. се оценяват на 21 млн.

През 2003-а английският партньор се оттегля и Георги Папуров изкупува неговия дял.

През следващите 2 г. са открити общо 6 магазина – още 2 във Варна, по 1 в Бургас и в Търново. В София „Пикадили” изпробва нова схема – наема търговска площ в новопостроените 2 мола. Бизнесът бързо се разширява

През 2007 г. компанията Delta Maxi, дъщерна на Delta Holding - империята на най-богатия човек в Сърбия Мирослав Мишкович, закупува 85% от "Пикадили" АД, в която е концентрирана оперативната дейност на веригата. Останалите 15% остават собственост на "Боляри" АД - дружество на досегашния мажоритарен собственик на "Пикадили" Георги Папуров.
 
През 2011 г. Delta maxi беше изкупена от белгийските си конкуренти.