Хампарцумян съзря медийна кампания срещу банките

Парите

20-01-2012, 12:52

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

Спорът между банка и клиент е търговски и се решава или чрез споразумение между двете страни, или в съда, но в никакъв слечай не през медиите

Банкерът Левон Хампарцумян съзря медийна кампания срещу банките по начина, по който се представя в обществото казуса с неправомерното вдигане на лихвите по банковите кредити и за факта, че клиент осъди банка заради това.

В България има милиони кредити, а вие на базата на един случай правите заключения, възмути се по БиТиВи банкерът. Според него това не било обективно; какво значела лавина от писма и от други потърпевши, попита той.

Спорът между банка и клиент е търговски и се решава или чрез споразумение между двете страни, или в съда, но в никакъв слечай не през медиите, каза Хампарцумян.
Той обясни, че икой не може да направи прецизна хипотеза какви ще бъдат лихвите в 30-годишен срок, затова лихвата се прави гъвкава. „Всички господа, които искат държавата да регулира, ще доведат до изчезване на кредита, банките съществуват затова, за да печелят за акционерите им”, продължи Левон Хампарцумян. В последните години печалбите на банките отиват надолу, защото поемат негативните ефекти на кризата, констатира банкерът. В други страни рентабилността била по-голяма, значително по-ниски били и двете неща, дано и ние да отидем там, добави той. Не е възможно да се поиска много повече от предварително допустимите цифри, успокои Левон Хампарцумян.

Той заподозря  Любомир Христов  в желание да накара държавата да направи някакъв вид регулация и той да й стане шеф. По комунистическо време това нещо се казваше комитет по цените, който казваше колко ще струват бананите, дънките и пр. Не обиждайте и не демонизирайте 30 000 души, които работят в банковата система, призова Хампарцумян.

След него обаче адвокатка, веднага опроверга думите му като обясни, че банките не позволяват на хората да си правят сметката които тя определи като недопустими. Тя припомни, че имало директива, според която на клиента не можело да се предостави бланкетен договор. Искам всичко да се договаря предварително, а не след 1-2 месеца да има удар под кръста, каза тя. Обикновените хора не са специалисти, банкерите са такива, те трябва да предвиждат какво ще става в дългосрочен план.