Големите отстъпки на стоки и услуги са признак на несигурност

Мисия Варна

27-02-2012, 13:45

Снимка:

Виктор Чудинов © ВАРНАУТРЕ.БГ

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

Светило в бизнеса учи млади предприемачи във Варна

За превръщането на идея в успешен бизнес, разказа пред млади предприемачи от Варна Александър Неделчев.

Лекцията на бизнес експерта, собственик на верига ресторанти и създател на  проекта Пикадили, предизвика интереса на над 200 души по време на второто издание на форума "Biz2Bizi".

Как да разберем дали даден бизнес е вече изчерпан, колко трябва да харчим за реклама и как се изготвя бизнес план са само част от съветите, които Неделчев дава на младите предприемачи.

С оглед на кризата, заради която има все по-често фалити на малки и срeдни преприятия, Неделчев посъветва, ако предприемач попаднe в подобна ситуация - да се спасява.

"Една идея е изчерпана, когато всички възможности за нейното развитие са вече опитани. По-добре е да се затваря и да се спаси каквото може", посочи Неделчев.

"Продажбата на стоки и услуги в сайтовете за колетивна търговия показват слабост", обясни още експертът в бизнеса. "Да даваш такива отстъпки означава, че не си сигурен в продукта си", сподели той. За собствения си бизнес Неделчев отделял около 4% от постъпленията за реклама. За да разберем пък колко е готов да даде потрбителят за дадена стока или услуга, основен източник на информация са проучванията.

Процентът риск в бизнес плана се прави на базата на консервативни изчисления. Какво става обаче, когато резултатите са по-ниски от консервативно заложените, обясни още предприемачът. Позовавайки се на опита си, той посочи, че при разчетите се залагат фиксираните разходи. "Това заплати, наем, ток. Стоката не е фиксиран разход, тя зависи от продажбите", каза Неделчев.

Много важни за успешния бизнес са взаимоотношенията с партньорите.

"Партньорството се създава с времето, но със съдружника винаги трябва да се внимава. Не трябва да му се предоверяваме", предупреди бизнес светилото. От 2008 г. насам Неделчев дава шанс на много млади хора за съдружие в собствените му бизнес реализации.

Александър Неделчев, е сред успешните предприемачи на България, съумял да превърне идеите си в устойчив бизнес. Той е роден през 1965 г. Завършил висшето си образование в ИУ Варна по Международен Туризъм и MBA в Univercity of Alabam. Днес е собственик на верига заведения.