Избрани Новини
Кризата удари и телевизиите
Цените на клипчетата обаче са драстично по-ниски спрямо тези отпреди 4 г. От Би Ти Ви признаха, че спадът в тарифите при тях е с 35%, а в БНТ - с около 30%. От третия голям играч на пазара - Нова тв, отказаха да уточнят конкретни проценти
Цените на клипчетата обаче са драстично по-ниски спрямо тези отпреди 4 г. От Би Ти Ви признаха, че спадът в тарифите при тях е с 35%, а в БНТ - с около 30%. От третия голям играч на пазара - Нова тв, отказаха да уточнят конкретни проценти.
Как точно ще се отрази тази промяна на реалните приходи на медиите за 2012 г. обаче е трудно да се каже отсега. За да оцелеят, те предлагат сериозни отстъпки на рекламодателите. Често включват тарифите си в пакет от няколко телевизии и така “обират” и парите на фирми, които искат (или могат) да предлагат стоките си в нишови канали. Освен това допълват постъпленията си от рекламите в сайтовете си, от спонсорство или т. нар. продуктово позициониране. Телевизиите търсят подобни гъвкави решения, защото рекламодателите постоянно ограничават бюджетите си, които заделят за търговски съобщения. И търсят все по-ниска цена, на която да стигнат до все повече хора.
Надеждите на зрителите да намалее продължителността на рекламите обаче засега не се оправдават. Според медийния закон търговските телевизии имат право на 12 минути реклама на час. И те чинно ги изпълват.