Избрани Новини
700% лихва по бързи кредити
Според председателя на Комисията за защита на потребителите Веселин Златев това си е чисто лихварство Най-многобройни остават жалбите срещу услугите и техниката, продавана от мобилните оператори - около 30%
Според председателя на Комисията за защита на потребителите Веселин Златев това си е чисто лихварство. Комисията обаче не може да направи нищо, тъй като тези кредити са извън обхвата на Закона за потребителските кредити. Клиентите стават все по-недоволни, алармира изданието в публикацията си.
Клиент на един от българските телекоми иска да се откаже от договора си за домашен интернет, но получава отказ няколко пъти. Обяснението - дължи 49 лв. по друг договор за друга услуга. Според компанията това го лишава от правото на “волеизявление”, т.е. да иска да се ползва от правата си по първия контракт. Случаят е един от последните, по които се е произнесла Комисията за защита на потребителите (КЗП). Решението е в полза на клиента, който почти половин година е трябвало да плаща за интернет, който не иска.
За последните три години оплакванията към комисията растат с по няколко хиляди на година. Само за 2011 г. там са постъпили около 21 хил. жалби при 15 хил. година по-рано. В около 70% от останалите случаи се оказва, че правата на потребителя са нарушени. Най-многобройни остават жалбите срещу услугите и техниката, продавана от мобилните оператори - около 30%. До няколко месеца комисията започва проверка има ли ощетяващи клаузи в общите условия на всички телекоми. Втори в класацията са оплакванията на потребителите от развалени битови уреди, телевизори, музикални уредби и др. - около 20%. 12 на сто са жалбите от некачествени дрехи и обувки и още толкова от некачествени битови услуги. Иначе оплакванията от туристически услуги са малко, констатират от КЗП.