Избрани Новини
Във Варна има само три електромобила
Собствениците на електрически коли няма да плащат данъци и винетки и ще паркират безплатно, където има сини зони
И трите са собственост на фирма, която е в бранша с авточасти и ремонт на коли. От нейния офис бяха категорични, че в морската столица няма други електрически превозни средства. Фирмата е специализирана в доставката на батерии и всякакво оборудване за елмобили.
Шефовете й твърдят, че са единствените в града, които могат да извършат конверсия на автомобил - тоест да преоборудват стандартна кола, с двигател с вътрешно горене, в напълно електрическа. Правили са го на различни модели Тойота, Голф, Фиат... Обаче излизало малко скъпичко – около 15 хиляди долара. За сравнение, цената на най-евтиния модел електромобил била 35 хиляди евро.
Варненски офис на една от големите банки също разполагал с кола на ток, но я ползвал съвместно с шефовете в София. Преди време варненец е шофирал електрически автомобил, но впоследствие го продал на човек от друг град. Специализираната в поддръжка и ремонт на елмобили фирма, също е пласирала няколко електрически модела на клиенти от други населени места.
Цифрата от 3 електромобила може би е нормална за град като Варна, след като днес кметицата на София Йорданка Фандъкова информира, че в столицата се движат 5-6 такива коли. Повод за това станаха думите на министъра на икономиката Делян Добрев, че до края на август трябва да бъде приет план за действие, който да стимулира употребата на електрически превозни средства у нас.
Ще бъдат направени законодателни промени, които да освободят собствениците на електромобили от плащане на местни данъци и такси, годишна винетка, както и да могат да паркират безплатно в градовете със сини зони. В София, частта с паркирането, вече е факт. Любопитно е, че в столицата станциите за зареждане на елмобили са повече от самите коли на ток – 9.
Изграждането на такива станции ще бъде приоритет на правителството. По думите на Добрев, зареждането на един електромобил за изминаване на разстояние от 150 км, струва 12 лева. Според него това все още не е достатъчно да накара хората да купуват електрически превозни средства, заради значително по-високата им цена.