Избрани Новини
Чейндж бюро с "измислен" курс на входа на Операта. Дянков: Затваряме го!
Най-отгоре на таблицата с валути вместо обичайното евро се мъдри курсът на..... ранда - официалната валута на Единната валутна зона между Южна Африка, Свазиленд и Лесото (ZAR (10), която странно съвпада с курса на БНБ за 1 евро - 1.95 лева).
Бърза справка със скритото зад вратата табло с цифри обясни притеснението на собствениците. Макар и най-вероятно законни, оповестените курсове с успех могат да заблудят по-разсеяните клиенти. Най-отгоре на таблицата с валути вместо обичайното евро се мъдри курсът на..... ранда - официалната валута на Единната валутна зона между Южна Африка, Свазиленд и Лесото (ZAR (10), която странно съвпада с курса на БНБ за 1 евро - 1.95 лева). Еврото - с нелепо ниска стойност на курс купува от 1.59, се мъдри доста по-надолу в таблицата.
Министър Дянков също реагира на гледката със свряното току до официалния вход на Драматичния театър чейндж бюро.
"Ще го затворим", отсече той и обясни, че от утре влиза в сила новата наредба, която забранява на сарафските бюра да се отклоняват с повече от 5 процента от официалния курс на БНБ. Нарушителите й ще бъдат наказвани с глоба и отнемане на лиценза.
Преди близо месец приходната агенция съвместно с ГДБОП и други общински контролни органи извърши масови проверки на чейнджбюрата в Слънчев бряг и други курорти по Южното Черноморие. Данъчните са набелязали основните играчи на пазара, които правят далавери с обмяната на валута, писа тогава "монитор". Справки на служителите на НАП показват, че това са близо 20 фирми, които държат обекти по морските и зимните курорти у нас. Тези сарафски бюра използват подвеждащи и скрити табели с курсовете, при които се обменя валута.
Клиентите често оставали изненадани и от големите разлики между курсовете, при които обменните бюра търгуват, и обявения за деня фиксинг на БНБ.
Досега бюрата можеха да обменят чужда валута на курс с до 20 на сто отклонение от фиксинга на БНБ. От НАП твърдят, че тези промени ще елиминират почти изцяло възможностите за заблуждаващи реклами и подвеждане на клиентите, докато от чейнджбюрата са категорични, че промяната ще доведе до фалит много от тях, особено в зимните и летните курорти.