Мобилните оператори - длъжни да информират, че събират дългове

Новините

17-08-2012, 13:45

Снимка:

АРХИВ

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

Операторите изменят общите условия за взаимоотношения с крайните потребители

Мобилните оператори са длъжни да информират абонатите си при предприемане на действия по събиране на техни задължения,

съобщиха от пресцентърът на Комисията за регулиране на съобщенията. КРС е предприела действия по изменение на Общите условия за взаимоотношения с крайните потребители на операторите, предоставящи гласови телефонни услуги заради общественото недоволство и многобройните жалби, постъпили в комисията. Недоволството на абонатите е срещу използването на недобросъвестни практики при извънсъдебното събиране на задълженията им .

Комисията ще изиска от операторите да допълнят общите си условия с клауза, която ги задължава предварително и по подходящ начин (чрез кратко текстово съобщение - SMS, писмо с обратна разписка, записващ се телефонен разговор, писмо по електронната поща на посочен от абоната електронен адрес за контакти и др.) да информират абоната, че ще бъдат предприети действия по извънсъдебно събиране на негови неплатени парични задължения, включително и когато за целта ще се ползват услугите на трети лица (кредитни бюра, агенции за събиране на вземания и други). Операторите трябва да информират потребителите както за размера и основанието на паричното им задължение, така и за третото лице, което ще събира вземането.