Общината остави дърво да мачка кола цяло денонощие

Мисия Варна

28-08-2012, 20:38

Снимка:

© ВАРНАУТРЕ.БГ

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

Карали собственика на автомобила да подпише протокол, че няма да има претенции, ако докато режат дървото, то смаже колата му

Повече от едно денонощие фолксвагенът, който бе затиснат от дърво при вчерашната буря остана "погребан" под клоните. 

Собственикът на автомобила – Иван Вълчев, се видял в чудо, тъй като никой не искал да отреже дървото и да освободи колата му, без той да подпише, че няма да има претенции, ако нещо се случи с возилото, съобщава колегата Орлин Филиповски от Блиц

Драмата започна малко след 15 часа вчера, когато на улица "Константин Величков" в пресечната с ул. "Петко Тодоров" 10-метрово дърво се срути върху паркирания голф. Прекършеното дърво пада на три-четири метра от китайския ресторант, под изплашените погледи на клиентите. Именно в това заведение като сервитьор работи и собственикът на злополучния голф, оказал се в "зеления капан". 

Вълчев се обадил на  телефон 112, обяснил каква е ситуацията – че не може да мръдне колата си, а освен това, огромното дърво препречва улиците и движението по тях е невъзможно. На мястото първо пристига екип на пожарната, а след това и Гражданска защита. 

"Като дойдоха, ми казаха, че могат да отрежат дървото, но първо трябва да се съглася да подпиша протокол, че ако по време на рязането автомобилът ми пострада, няма да имам претенции и ще поема разходите за моя сметка. Отказах им категорично", разказва Вълчев. 

Той добави, че от пожарната му обяснили, че за да мине операцията безаварийно, трябва кран да вдигне дървото, докато бъде рязано. 

"Казаха ми, че нямат толкова малък кран, който да влезе в уличките. Трябвало е да се обърна към частна фирма. Откъде-накъде аз ще плащам за отстраняването на дървото, да не би да е в моята градина", удивен разказва собственикът на голфа. 

Шефът на пожарната – комисар Тихомир Тотев потвърди, че действително Вълчев е бил помолен да подпише протокол, че няма да има претенции, ако колата му пострада.

"Ние реагираме само в аварийни ситуации - когато има пряка опасност за здравето и живота на гражданите. Въпреки това бяхме готови да отрежем дървото, но няма как да поемем отговорност, ако нещо се случи на автомобила, тъй като това не ни е вменено по закон. Напротив, по закон ние можем да разбиваме, разкъртваме и т. н. Нямаме предвиден бюджет за изплащане на обезщетения", разясни Тотев. 

За решаването на проблема Вълчев се обърнал към общината, но от там му обяснили, че срокът за разглеждането на жалбата му по случая по закон е 30-дневен. Прехвърляли го от един служител на друг и така и не станало ясно кой и как ще реагира, за да се реши проблемът и човекът да може да си извади колата. 

Едва след като колегата Филиповски се свърза с шефа на дирекция "Опазване на обществения ред" Стойчо Бакалов, е изпратен специализиран автомобил с кран, който да обезопаси дървото, така че при рязането да не смаже голфа. На мястото пристига и лично шефът на "Дейности по защита на населението" Купен Пашов. 

Вълчев не скрива, че общинарите също са го карали да подпише протокол, че няма да има претенции, ако нещо стане с колата му. На тях също отказал, защото дървото е част от зелената система на община Варна, която е публично-общинска собственост. 

Самият Купен Пашов обясни, че ситуацията е щяла да бъде разрешена още с идването на Гражданска защита, но "собственикът на автомобила е проявил каприз, като не искал да подпише протокола". На въпрос дали, Вълчев трябва да плаща за ремонт, ако дървото се стовари върху колата му, Пашов безпардонно отговаря: "А трябва ли толкова часове дървото да стои на улицата".

Проблемът с подобни ситуации не е никак нов за морската столица. Редица са случаите, в които институциите не могат да се разберат, кой трябва да отстрани даден проблем и да поеме отговорност, като тежестта и неудобствата най-често се стоварват върху обикновения гражданин. Друг е въпросът какво се случва с похарчените тази година над 7,7 милиона лева без ДДС от общината за поддръжка на зелената система до края на 2013 година.