Избрани Новини
Young BB Young рапира поемата "Септември" на Гео Милев
Гео Милев в графит с лилав суичър и микрофон в ръка, Христо Ботев е с рокерско кожено яке и фланелка с надпис "Свобода или..."
Това не е поредната скандална интерпретация на българските класици, а кампания за първите аудиокниги с наши автори, пише в."Стандарт".
Проектът "Bulgarian Audio Books" записва в mp3 формат най-известните класически произведения от българската литература. Мотото на кампанията е "Яко е да слушаш български произведения". Песните са от половин минута и могат да се гледат в Youtube. По изображенията на нестандартната реклама работи графити майсторът NDOE.
Young BB Young рапира началото на поемата "Септември" на Гео Милев. Ботевото стихотворение "В механата" е пресъздадено от Румен Киров-Руцо (R.U.C.O.) в пънк рок вариант.
DRS изпява популярната фраза от разказа "По жицата" - "Колко мъка има по тоя свят, Боже", в стила на Боб Марли.
"Bulgarian Audio Books" обединява усилията на актьорите от добричкия театър "Йордан Йовков", които записват 12 диска с поезия и проза с общо 34 часа. Първоначално проектът е предназначен за българите в чужбина, които трудно имат достъп до аналогови книги. После обаче идеолозите решават, че това е интересен и новаторски начин тийнейджърите да си припомнят най-известните ни литературни произведения чрез модерен звуков формат и провокативно представяне.
"Начинът да бъдеш в крак с времето е да си различен и така да накараш младите да познават Ботев, Гео Милев, Йовков или някои от другите ни творци. Великите ни писатели и поети могат да кажат още много и днес", коментира Виктор Видас, творчески директор на рекламната акция.
Не липсват и критики към идеята. "Профанизацията не е осторумие. Може би ако бяха живи, днес тези хора биха се облекли по този начин, а може и да не го направят, но не са живи и е уместно да се съхранява автентичността около личността им, а не да се профанизира. Това не е остроумие, а чисто бездарие и кич", коментират в интернет форумите.