Избрани Новини
Вече плащаме и за ръчен багаж в самолета
Хиляди клиенти на ниско бюджетната авиокомпания Wizz Air получиха електронни писма с потресаващата новина, че вече трябва да плащат и за ръчния си багаж в кабината на самолета.
Хиляди клиенти на ниско бюджетната авиокомпания Wizz Air получиха електронни писма с потресаващата новина, че вече трябва да плащат и за ръчния си багаж в кабината на самолета.
Според новите правила влизащи в сила от 24 Октомври 2012 година, ръчният багаж в кабината качен от пасажерите на унгарския авиопревозвач се разделя на две части: малък и голям, първият безплатен, вторият платен.
Под малък багаж разбирайте ученическа раница, чанта за лаптоп или багаж с размер до 42x32x25 см, който да поставите под седалката си.
Големият багаж е този, който преди качвахме на борда без проблем а именно с размери до 56x45x25 см., този куфар ще оскъпи билета ви с 20 лева ако платите он лайн, 40 ако е при регистрацията и 60 лева ако е непосредствено преди качване в самолета.
Разбира се в писмото на превозвача обстойно се изтъкват причините, сред които са намаляване на разходите, ускоряване на качването и избягване на нежелани закъснения както и осигуряване на по-голям комфорт.
„Новите правила за салонния багаж ще се прилагат към всички полети, резервирани на или след 4 октомври 2012 г. за пътуване от 24 октомври 2012 нататък. Ако резервирате полет преди 4 октомври 2012, можете да носите голям салонен багаж на борда безплатно.
Правилата вече се прилагат при полети между Катовице и Лондон Лутън и ще продължат да се прилагат без прекъсване.
Тези правила не се прилагат за полети до и от Украйна, с изключение на Будапеща-Киев и Лондон Лутън-Киев. Тези правила не се прилагат за полети, оперирани от Wizz Air Украйна (WAU).” Пише още в електронното писмо до клиентите на Wizz Air.
За да омилостивят клиентите си от авиокомпанията за евтини , но не чак до там пътувания се хвалят: „За нови резервации на полети, излитащи от 24 октомври нататък, всички цени на Wizz Air ще бъдат с отстъпка от BGN 10*, за да споделим очакваните спестявания със своите пътници.”
Тоест клиентите уж получават отстъпка от така или иначе неясното ценообразуване на ниско бюджетния превозвач.
Вече се появиха коментари в европейската преса, повечето осмиват новите правила, но всички са единодушни, че това е изнудване и обезсмисля абсолютно идеята за ниско тарифна авиокомпания.
Може би от авиокомпанията смятат, че ако возят, бедни пасажери, то те нямат достатъчно пари за вещи и едва ли биха имали багаж... тези които все пак са имали пари за куфар и дрехи в него, значи имат и 10 евро за такса ръчен багаж.
Тук е момента да споменем, че наскоро в редакцията получихме и сигнал от наш читател, който в писмото си споделя, че в последният рекламен и-мейл от компанията Wizz Air е получил оферта – “Седмица на Милано, цени Милано – София от 49,90” клиентът откликва на „адвертайзинга” моментално и проверява за самолетен билет в рекламираната седмица и дестинация, най-евтиният билет се оказва 450 лева, да може би в рекламата има печатна грешка и са пропуснали една нула или може би Wizz Air смята клиентите си за балъци. Извинете за турцизма, но сигурно клиента се е почувствал леко наведен...
Сещам се за едно родно ТВ предаване - „Без багаж”, може би вече трябва да пътувате из Европа точно така...