Избрани Новини
Руска рулетка с ваканциите
38 българи зарязани в Мармарис, карат ги да плащат повторно
Един от най-големите туроператори у нас за пореден път върза тенекия на свои клиенти, пише в. "Стандарт". 38 българи бяха зарязани в Турция от "Он Травел". Това е втори гаф на компанията в рамките на седмица. Миналия петък гръмна скандал с 88 туристи, изоставени в Марбея. Така чашата преля и туроператорът бе заплашен да остане без лиценз.
Скандалът гръмна късно в сряда, след като един от потърпевшите - Димитър Угринов, алармира bTV. Проблемите на сънародниците ни, заминали за почивка в турския курорт Мармарис, започнали още в средата на престоя им. Хотелите, в които били настанени, поискали гостите да заплатят повторно ваканцията си. Причината, която изтъкнали, била, че българската фирма не е заплатила дължимото. "Много от хората нямат пари да си платят почивката", обясни Димитър Угринов пред bTV. Българите не могли да се свържат с местния представител на фирмата, който си изключил телефона. Нямало връзка и със спешния телефон, обявен на сайта на фирмата.
Един от клиентите подал оплакване до Комисията за защита на потребителите."
След съвместни усилия на икономическото министерство, консулството и търговското ни представителство в Истанбул решихме проблема, обясни Александър Масларски от КЗП. Разходите за престоя и храната на българите и завръщането им в България се поемат от турските партньори на "Он Травел", каза зам.-министърът на туризма Иво Маринов. В събота сутринта част от клиентите на компанията ще вземат самолет, а платилите за автобусен трансфер ще тръгнат същия следобед. Маринов обяви, че вече е започнала процедура за отнемане на лиценза на фирмата заради системни нарушения, като с особена тежест са случките в последните 10 дни - случаят с 88 нашенци, които бяха върнати дни по-късно от Марбея, и сега с неплатения престой на хората в Мармарис. Минути след като това бе публично оповестено, компанията качи на сайта си съобщение, че прекратява дейността си. Вчера до обяд от "Он Травел" трябваше да предоставят на МИЕТ и списъци колко клиенти имат в чужбина в момента и по кои дестинации. Вместо това офисите на компанията останаха празни, а телефоните им не се вдигаха. Клиенти, записани за бъдещи екскурзии с фирмата по дестинации, изискващи визи, се притесняваха, че не могат да приберат личните си документи от компанията. От КЗП и МИЕТ посъветваха туристите да отидат на сборните пунктове на заплатените вече ваканции и екскурзии, за да спазят договора си и да могат да предявят претенции. Малко след това обаче "Он Травел" прекрати дейността си и в момента всеки от клиентите на компанията трябва да потърси парите си при застрахователя - ДЗИ.