Избрани Новини
20 на сто от българите във Фейсбук не подбират какво четат
Мъжете като група са по-малко склонни да публикуват неща за себе си в сравнение с жените.
Анкетирани са 406 онлайн български потребители на възраст между 18 и 45 години с акаунт в минимум една социална мрежа.Данните, събрани и обработени от ЕСТАТ, показват че почти половината от българите (49%) четат или разглеждат само важната информация, споделена онлайн. Младежите на възраст между 18 и 24 години и жените са по-любопитни за това какво се публикува в социалните мрежи в сравнение с останалите групи респонденти.
Не е изненада също така, че болшинството от онлайн потребителите предпочитат да "консумират" информация онлайн, отколкото самите те да създават или споделят такава.
Хората като цяло казват, че избягват да споделят твърде много информация за себе си онлайн, дори когато имат постоянна връзка с мрежата. Мъжете като група са по-малко склонни да публикуват неща за себе си в сравнение с жените. Около 60% от респондентите споделят, че биха изпитали повече или по-малко дискомфорт, ако цялата им активност онлайн стане публична.
Различни са причините, които анкетираните българи посочват за използването на социалните мрежи. 42% от тях заявяват, че публикуват или четат информация онлайн, за да изразят мнение или да се изкажат по определена тема, докато за една трета от хората това е начин да се чувстват по-свързани с другите. Едва 24% признават, че са онлайн, за да намерят нови приятели.