Избрани Новини
Политическата реклама - много шум за нищо
Според 77% от българите тя е само харчене на пари
77% от населението на България смята, че политическата реклама е само харчене на пари на данъкоплатеца. Това показват данните от национално представителното проучване, представено от доц. Орлин Спасов от Факултета по журналистика.
Според проучването 60% от българите намират политическата реклама като дразнеща и скучна, но половината от хората признават, че политическата реклама по време на избори въздейства върху електората на рекламираната политическа сила.
Резултатите от проучването показват, че социалната реклама е най-одобряваната реклама от аудиторията. Почти 3/4 от населението смята, че социалната реклама стимулира гражданската съвест на обществото.
60% от хората признават, че не могат лесно да направят разлика между ПР-текст и реклама. Едва 22% от българите отбелязват, че четейки вестници и списания обръщат внимание и на рекламите на продукти или услуги, от които се интересуват.
Този процент обаче е доста по-висок сред младежите.
Активно ползващите интернет са раздвоени по отношение на непоискани търговски съобщения и рекламни материали, които получават в електронната си поща. 49% четат съобщенията, които са свързани с неща, които ги интересуват. Близо 45% от хората обаче директно трият спама от пощата си.