Регистър на успелите студенти ще има в Технически университет-Варна

Новините

17-04-2013, 10:50

Автор:

Varnautre

Всичко от Автора

Новата електронна информационна система за управление ще проследява кариерата на завършващите инженери в продължение на 5 години

На какви критерии отговарят най-рейтинговите университети в Европа, САЩ и Канада и как техният модел за управление може да подобри качеството на висшето образование у нас? На този въпрос ще даде отговор екип от Техническия университет във Варна, който в следващите 2 години ще работи по проекта "Развитие и усъвършенстване на системата за управление на Техническия университет-Варна".

Общо 399 391 лева отпуска Европейският социален фонд чрез Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"  за усъвършенстване на процесите, информационните ресурси, качествения контрол и управленския капацитет на Технически университет - Варна. Ръководител на проекта е ректорът на ТУ-Варна проф. Овид Фархи, а в екипа му са включени ресорните заместник и помощник ректори, изявени специалисти в областта на системите за управление и електронни информационни системи от различни факултети на университета, както и водещи експерти в съответните области. Значително участие ще вземат и завършващи обучението си студенти, както и докторанти от университета.

Техническият университет във Варна е един от първите в страната, въвел и успешно сертифицирал още през 2001 година система за управление и оценка на качеството на обучението и научно-изследователската си дейност. Сега целта ни е създаване на нова корпоративна култура за управление, дефиниране на ясни и конкретни критерии, които да променят ценностната система на обучаващите се и работещите в ТУ-Варна, обясни доц. Кирил Киров, който е координатор по цялостното управление на новостартиращия проект.

Първата задача, която екипът си поставя, е систематизиране и осигуряване на лесен достъп до обективна информация по реализираните в университета процеси, която да позволи взимане на правилни и ефективни управленчески решения. Електронната платформа, която ще бъде създадена по проекта, ще следи и отразява публикациите на преподавателите и докторантите. Така те ще бъдат достъпни както до всички членове на академичната общност на университета, така и за обучаващите се студенти и докторанти. Определени части от информационната система на Техническия университет ще бъдат отворени за достъп и за работодателите, други сродни университети, образователни и държавни институции и към света като цяло.

Интегрирането на съществуващите към момента отделни електронни информационни източници в единна база от данни и нейната организация ще оптимизира процедурата по периодична акредитация на университета, ще осигури на ръководството по-обективна информация по отношение на нивото на изпълнение на голяма част от критериите, залегнали  в рейтинговата система на българските ВУЗ-ове. Това ще позволи на университета да извършва самооценка за своето ниво, спрямо другите сродни университети и образователни институции в страната и чужбина. 

Изключително важен момент в проекта е и оценката за състоянието на кадрите, завършили ТУ-Варна. От една страна системата ще събира данни за реализацията на абсолвентите 5 години след тяхното завършване. От друга университетът ще следи реализацията на кадрите си и чрез обратна връзка с потребителите на кадри от страна на бизнеса. Тази информация ще се систематизира и според изводите от нея ще се променят учебните програми, изучаваните специалности и приемът по тях.

Като следствие на това сътрудничество с реалното производство професионалните стажове ще станат още по-съществена част от обучението на студентите. Така те ще бъдат още по-успешни на пазара на труда именно по изучаваните от тях специалности, които - за абсолвентите на ТУ - са сред най-търсените и високо заплатени в цял свят.

Проектът и създадената във връзка с него интегрирана информационна система от специалистите на ТУ-Варна ще обедени и обогати съществуващите към момента отделни информационни системи, обслужващи академичната и административна дейности в университета. Това ще позволи автоматизирано получаване на необходимите записи, справки и документи по отношение на учебните планове, програми, изпитите, таксите на студентите и др., което ще оптимизира до голяма степен административното обслужване на персонала и потребителите на образователни услуги на университета.