Първо нови докове, после затваряне на порта

Мисия Варна

28-04-2013, 11:22

Снимка:

© Varnautre.bg

Автор:

Varnautre

Всичко от Автора

Три стъпки за развитие на пристанището предложиха от ДСБ-БДФ

Символичната връзка между жп и морския транспорт - градинката между гарата и пристанището, избраха от коалиция ДСБ-БДФ, за да представят идеите си за развитие на Пристанище Варна. Те са подредени в 3 основни стъпки, които изброи водачът на листата във Варна Радан Кънев. а възстановяването на шосейната и железопътната връзка с Русе е наложително.

Според "тъмносините" не може да има затваряне на докове, преди да бъдат разкрити нови. „В България често първо разваляме нещо с идеята да го правим по-добро на ново място, а след време се питаме къде точно трябваше да бъде то”, заяви Радан Кънев. Той обясни, че ДСБ-БДФ по принци е за преместването на пристанището. Преди това обаче на всяка цена трябва да се възстанови инфраструктурата за извеждане на товари от пристанището. Необходимо е също модернизация на пристанище Варна-Запад и осигуряване на допълнителни товари. „Едва тогава можем да пристъпим към местене, защото рискуваме то да се превърне в закриване, което в никакъв случай няма да допуснем”, каза още водачът на варненската листа на Коалиция ДСБ-БДФ.

Втората стъпка е да бъдат модернизирани кейовите места на Пристанище Варна-Запад и да се изградят 4 км нови. Според Радан Кънев това е зоната, в която има възможност за създаване на широка промишлена зона. „Това ще доведе и до откриването на много, невъобразимо много нови работни места”, категоричен е той.

Особено важно обаче е да се възстанови шосейната и железопътната връзка с Русе и да се модернизира русенският пристанищен терминал. „Голямото предимство на Варна пред Бургас, да не кажа единственото освен обучените хора, е това, че е много близо до друг воден път. При липса на магистрала „Хемус” и на приличен път и железница до Русе Варна хронично ще страда от недостиг на товари и ще се стигне до затваряне на части от порта, което ние не искаме да допуснем”, обясни Кънев. Според него това е единственият начин Варна да се върне в конкуренцията с Констанца, която като транспортен център ни изпревари в пъти за последните 20 години.

„Румънското правителство действаше умно, докато нашето заряза изцяло стратегическото развитие на Североизточна България. Планът за коридора Варна-Русе-Дунав е приет през 2000 г. от правителството на ОДС и оттогава по него не е направено абсолютно нищо. Сега виждаме в някои политически програми голи обещания, но на хора, които не са си мръднали пръста, не знам защо да им вярваме на обещанията на хартия”, анализира Радан Кънев.