Избрани Новини
КЗК пусна процедурата за новите автобуси
Отпаднаха и жалбите срещу сделката с тролеите
Комисията за защита на конкуренцията остави без уважение жалбите на "ЛАЗ", "Ивеко" и "Сор" срещу резултатите от обществената поръчка за доставка на 70 нови автобуса за градския транспорт във Варна, научи Varnautre.bg. Жалбата беше подадена на 8 април и КЗК се произнесе по нея на 15 май 2013 г. Днес решението беше публикувано. То отпушва сделката за обновяването на парка на общинското дружество "Градски транспорт".
Полската фирма „Соларис“ спечели търга за доставка на нови автобуси за градския транспорт във Варна за близо 42 млн.лева в конкуренцията на други 9 участници, сред които турската "Омнибус", украинската "ЛАЗ", италианската "Ивеко", чешката "Сор" и немската "МАН".
Поляците ще доставят общо 70 автобуса - 30 съчленени и 20 соло дизелови автобуса, както и 20 единични рейса на метан, по проекта за Интегриран градски транспорт на Варна. Целият проект за Интегриран градски транспорт на Варна е на обща стойност 114,4 млн. лв.
Полската фирма, която работи по технолигията на германската „Неоплан“, е вносител и на новите рейсове, доставени по същата оперативна програма в Бургас. Преди 5 години с автобуси "Соларис" е обновен и паркът на градския транспорт в Страсбург.
Новите автобуси на Варна ще са оборудвани с рампи за инвалидни колички и вентилация. Пътническият салон ще е с интегрирано отопление и климатизация. Поръчката предвижда още доставка на допълнително оборудване, обучение на водачи и монтьори и гаранционно и следгаранционно обслужване.
Жалбите, които стопираха поръчката, беше подадена въпреки факта, че ценовата оферта на "Ивеко" е доста по-висока от тази на спечелата полска марка "Соларис". Освен това италианците предвиждали 210-270 дни за доставка на новите рейсове при 70 дни за "Соларис". Срокът на доставка е особено важен елемент от оценкта на офертата. Той вървеше в комплект и с особено строги условия за неустойка при неизпълнение на този срок. "Ивеко" дори се оплаквали от неща, във връзка с гаранционния срок, например, които са били заложени в обществената поръчка на Община Бургас, но бяха изчистени във варненската.
Украинската "ЛАЗ", за която лобираше общинският съветник от БСП проф. Николай Джагаров, пък обжалва въпреки че офертата й не отговаряше на техническите условия на обществената поръчка.
"Макар и с 40 дни закъснение заради обжалването Варна все пак ще получи нови автобуси. Срокът, с който поляците от "Соларис" спечелиха търга, е 70 дни. Така че се надяваме поне през горещия август варненци и гостите на града да се возят с нови и климатизирани автобуси", коментира досегашният председател на комисията по "Финанси и бюджет" в Общинския съвет Иван Портних, който скоро ще се закълне като депутат.
Без уважение останаха и жалбите, подадени от същите фирми: "Сор либхави" ООД, консорциум "СТГ-ЛАЗ", плюс "Е - Транссервиз" ЕООД, срещу процедурата по ОП "Околна среда" за доставка на тролейбуси за обществен градски транспорт за нуждите на Община Бургас, Община Варна, Община Плевен и Община Стара Загора. Варна ще получи 30 нови тролея, 40 превозни средства ще отидат в Плевен, в Бургас - 22, а в Стара Загора - 8. Ще бъдат подменени старите и грохнали солови тролеи.
Новите машини ще разполагат и с двигател с вътрешно горене. При спиране на тока те вече няма да блокират движението.
Tролеитe ще са напълно климатизирани. По искане на бургаския превозвач превозните средства ще бъдат оборудвани с дисплеи за информация за пътниците, GPS, видеокамери и устройства за електронно таксуване, за да станат част от автоматизираната система за таксуване, заложена в проекта за интегрирания градски транспорт.