Избрани Новини
Помирителни комисии нищят потребителските спорове
От КЗП разчитат на активно участие на представителите на търговците
С цел да се повиши ефективността, бързината и точността при разрешаване на спорове между потребители и търговци, Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще създаде помирителни комисии, съобщават от институцията. За да може целта да стане факт обаче, от КЗП разчитат на готовността за активно участие на представители на търговците в доброволното производство и повишаване на потребителската култура.
Смисълът на създаването и съществуването на помирителни комисии, като един от съвременните европейски способи за извънсъдебно решаване на спорове, е да действа безпристрастно при установяване на истината, като дава възможност на всяка от страните да изложи позицията си и да се запознае с всички факти и аргументи на другата страна. Разглеждането на спора от Помирителната комисия няма за цел да замести съдебните дела. Производството пред новия орган ще е алтернатива на съдебното производство.
Инициативата на КЗП стартира с изготвянето на списък на търговците, дали съгласието си за участие в помирителни производства. Този списък ще бъде публичен и достъпен на интернет страницата на Комисията.