Избрани Новини
Спад в пазара на нови автомобили
Закупили сме със 67 коли по-малко, отколкото през 2012
Спадът в България е по-малък обаче от този в ЕС. През миналата година в Европа са закупени 11 850 000 нови автомобили, което е спад с 1,7 на сто в сравнение с 2012.
Пикът в търговията на автомобили в страната е бил през 2007 г., когато българите са купили над 55 000 нови коли, сочи статистиката. За сравнение през изминалата година у нас са продадени едва 19 352 автомобила, което е на нивото отпреди 20 години, когато са били продавани средно по около 19 500 нови коли.
От страните членки на ЕС най-много автомобили през миналата година са продадени в Германия - над 3 милиона броя. Във Великобритания са продадени малко над 2 милиона автомобила, във Франция - около 1,8 млн., в Италия - около 1,4 млн., в Испания - около 700 000, в Холандия - малко над 500 000.
Най-значителен ръст в продажбата на нови коли през миналата година в рамките на ЕС е отбелязан в Естония - плюс 13 на сто. Следват Португалия - ръст от 11 на сто, Великобритания с ръст от 10,8 на сто и Полша и Унгария с ръст от около 6 на сто.
Най-много се е свил пазарът на нови коли в Кипър - минус 35%, в Холандия - минус 17%, в Румъния - минус 13 на сто.
Страните, в които са продадени най-малко нови коли за 2013 г., са Кипър и Латвия - по около 10 000. Като цяло продажбата на нови коли за миналата година бележи най-големия си спад от шест години насам и от 2003 г., когато Асоциацията на европейските производители на автомобили започва да води подобна статистика.
Автомобилната индустрия продължава да бъде от първостепенно значение за ЕС, където е концентрирано около 1/4 от световното производство на автомобили. В тази индустрия са ангажирани около 5 на сто от работещите европейци, като само в Германия делът на производството на автомобили достига около 20 на сто от цялата промишленост на страната, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители.